Akut Insikt

måndag, mars 05, 2007

Ett rätt av två så här långt.
Jag förundras över att Sonja Aldéns "seger" i andra chansen var en skräll i media.

Som jag skrivit vid tidigare tillfällen blir jag förbannad när media haussar en artist framför en annan när svenska folket skall rösta på saker och ting. Aftonbladet drev en väldigt intensiv kampanj för Tony Rickardsson häromåret och nu tjatas det om hur stora favoriter The Ark är och att de redan har vunnit. Jag tycker inte att det är fair play. Men jag vägrar gå med på det trots att jag vet att massor röstar på The Ark bara för att de är favoriter. Det ligger i människans natur att vilja vara på det vinnande laget. Så här ser slutställningen ut på lördag om jag vore christerbjörkmandiktator (vilket jag borde vara).

1. Måns Zemmerlöw - Cara Mia
2. The Ark - The Worrying Kind
3. Andreas Johnsson - A Little Bit Of Love (i kraft av bra startnummer och förra årets succé)

Efter dessa tre kan det egentligen sluta hur som helst, förutom att Anna Book och Tommy Nilsson kommer sist. Men gissa kostar ju inget.

4. Sonja Aldén - För Att Du Finns
5. Sebastian - When The Night Comes Falling (pga enda lite rockigare soundet... rock... jaja)
6. Sarah Dawn Finer - I Remember Love (förtjänar egentligen bättre, men det finns inte plats för fler ballader än Sonjas)
7. Marie Lindberg - Trying To Recall (i kraft av att vara nya gullungen)
8. Sanna Nielsen - Vågar du, Vågar jag (22-åringen som gett alla 40+ are ett ansikte)
9. Anna Book - Samba Sombrero (jag verkligen avskyr låten, artisten och hela faderittan...)
10. Tommy Nilsson - Jag Tror På Människan