Akut Insikt

torsdag, februari 22, 2007

Jag gillar mig själv mycket mindre idag än för tio år sedan. Trots det anser jag att jag är en betydligt bättre människa nu än då. Mer vuxen, klokare, oändligt mer empatisk och har en ärlig vilja ge mina medmännsikor en bättre tillvaro. Jag sket i allting sånt förut. Skit samma om någon for illa på grund av mig. Vad gjorde det mig? Numer är alla andra viktigare än jag själv. Dessutom tycker jag att livet blir mindre och mindre allvarligt ju äldre man blir. Allt är inte på liv och död längre. Det är skönt.

Flera av de jag legat med de senaste åren (okej året...) verkar ha en ganska avslappnad syn på sex dessutom. Man kan ligga med varandra för att det är en jävligt trevlig sysselsättning typ. Jag är inte riktigt den typen längre. Jag var mer så när jag var yngre. Som regel ligger jag bara med de som jag verkligen gillar och därmed skulle kunna tänka mig mera med. Detta stör mig. Samtidigt som det inte stör mig. Jag menar... jag tycker ju också att det är en trevlig sysselsättning att ha sex, men mina förhoppningar är kanske inte alltid i paritet med den gemensamma verkligheten. Det vill säga att det kanske aldrig har varit tänkt att det skall bli något mer än bara sex. Som regel har jag nog aldrig fattat det. Jag har inte fattat om det är det Sofia är ute efter. Hon har gjort en del antydningar i stil med att "hon inte kan ge mer än det jag får nu". Vad fan betyder en sån grej? Inte betyder det att man är ihop i alla fall. Inte på mina kartor i vilket fall.

Paranoid som jag är misstänker jag dessutom att frun utnyttjar mig endast för sex. Om man får lita på vad människan säger så har hon aldrig fått orgasm tillsammans med sin gubbe. Sånt kan jag inte ens försöka begripa mig på. Hur i helvete kan man ens leva i ett sånt förhållande? Det är av den enledningen jag inte vet om det hon säger är sant. Det är för osannolikt för att vara sant helt enkelt. Men inte vet jag... det kanske finns massor av par där ena parten inte lyckas bli tillfredsställd i sängen. Jag skulle aldrig kunna leva tillsammans med en tjej som inte kan njuta av även den tillvaron.

Jävla snuskigt inlägg det här blev då.

Etiketter: