Akut Insikt

måndag, februari 12, 2007

Bloggutmaning: Den skvallrande mobilen

Jag har inte alls dåligt samvete över att jag inte skriver här så mycket. Jag läser knappt ens andras bloggar längre. Det stendog.

Men jag får lite dåligt samvete över att Akut Åsikt fortfarande länkar till min sida trots han skaffat ny sida och allt.

I alla fall. Micke har bloggutmanat. Min skvallrande mobil. Det är i mångt och mycket sant, varför jag har tagit bort ord som bara är nonsens samt en del egennamn. Men här är mina ord (som jag lagt till i min ordlisat på mobilen).

bagare, balar, bakis, barbados, beep, bejbi, ciao, cheap, cigg, aggregatet, biljard, blidde, blockar, close, bög, bönan, correct, any, bowlat, bratislavova, csi, brillor, arrive, avklädd, avnjuter, attans, btw, cya, e!, dabbig, fancy, fasen, däringa, darling, farsan, deed, deppig, eniro, fnollrig, dreglade, halloumi, hångel, håriga, genomlida, indigo, goding, hood, hoppsan, götgatan, gnugga, gotlänningar, grejerna, issues, gullmars, lajban, jamen, lasagne, karamell, jarmark, jävlar, jeez, lgh, kinkig, livvakter, kladd, klamydiastråket, kliat, jobbfest, knasar, löning, knölarna, jösses, kotlett, kubben, kvistar, kuk, lurigt, jycken, lypsyl, naveln, maträtt, natti, medis, mejl, mejladress, message, mjo, ölning, mkt, mobilen, morrn, norrmalmstorg, mucho, nyinköpt, mysa, myra, påar, pajat, pallade, sansad, partajar, perimeters, perkulator, serru, retas, sexigt, shit, pinkad, sinkar, shoo, pivo, plånkan, skanstull, sjasad, slappar, skatan, pling, skit, sjökan, skvatt, slumrar, rna, society, snirkla, smörgåstårta, pös, sopig, portkod, sota, sötis, sötnos, pryo, stomach, susen, sushi, sussa, pussa, studentfirande, pyser, syrran, pyssla, pyttipanna, vaff, våriga, världsvan, taskig, vettja, vh, vibbar, tibia, vigör, tjatar, tjena, tofs, tovigt, vratislavova, uppstigning, tuggade, yale, zion, yster.

Fan, jag saknades alla de här orden när jag köpte telefonen?? Hur fan lyckades jag skriva någonting whatsoever???

3 Comments:

  • Massor med nya ord! Dabbig. Fnollrig. Jag kan ungefär förstå fnollrig, men vad är dabbig? Och i vilket sammanhang använde du tibia (jag hör fortfarande "fibula" direkt efter).

    Sköka är ett skönt ord som jag ska börja använda mer.

    By Blogger kazarnowicz, at 10:11 em  

  • Tibia och fibula är benen i vaden. Dabbig är man när man blir gammal och lite skraltig (eller så är man dabbig av andra anledningar, lite svagt darrig, skraltig typ).

    Det roliga är att sjökan i min ordbok är smeknamn för sjöqvist (hade inte stavat sköka fel ;o))

    Fnollrig är när man är alldeles till sig och bubblig, oftast av kärlek!

    By Blogger Akut Insikt, at 11:07 em  

  • fnollrig går genast in på favoritlistan.

    Tibia och fibula har jag koll på, liksom de andra stora benen i kroppen (säg "radius" och jag hör "ulna") - men jag blir förvånad över att någon använder det i sms :-)

    Ah. Smickrande smeknamn där. Men det påminde mig hur som helst om att sköka är ett härligt ord som jag ska använda mer.

    By Blogger kazarnowicz, at 9:45 fm  

Skicka en kommentar

<< Home