Akut Insikt

måndag, januari 29, 2007

När jag läste rubriken gissade jag så klart att det var en kristdemokrat som uttalat sig i vanlig ordning.

Nu var det en centerpartist. Ingrid Olsson ser ju ut som hon fått utstå en del fula ord i sina dar. Men nu skall de förbjudas! Man skall inte få säga "motherfucker" eller "kukhuvud". Nej, för då skall polisen komma och ta en och bura in en. Hon drar även en parallell mellan trafiken med att säga "– Vi har en nollvision inom trafiken, och jag tycker också att vi ska ha det även när det gäller fula ord."

AI kan bara konstatera: Ingrid... Det är jag som skattebetalare (i och för sig inte i Ljusdals kommun) som står för din lön. Sluta upp och jönsa dig och gör nåt vettigt av din tid istället! Några tips: koka sylt, sticka vantar och gå på syföreningsmöte som alla andra inskränkta bakåtsträvande tanter i din ålder gör. (förlåt alla ni andra fina fina tanter i Ingrids ålder som inte håller på och jönsar runt)

4 Comments:

  • "Ingrid Olsson ser ju ut som hon fått utstå en del fula ord i sina dar."

    Haha!

    By Blogger Kommissarie Akut, at 8:50 em  

  • In deed. Fan vore väl annars!

    By Blogger Akut Insikt, at 12:46 fm  

  • Vad jag undrar är vad man ska kalla kukhuvudet i Ljusdal??? Centern kanske, eller är det onämnbart.
    Måste det inte till två beslut i riksdagen med mellanliggande val för att begränsa den grundlagsskyddade yttrandefriheten.

    By Anonymous Anonym, at 2:33 fm  

  • jamen då är det ingen ko på taket ännu på ett tag med förbud av fula ord...

    By Blogger Akut Insikt, at 2:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home