Akut Insikt

tisdag, december 19, 2006

Jag vet att jag blivit för jävla kass på att skriva här. Så.

Marta utses till världens bästa damfotbolsspelare. I den svenska motsvarigheten var hon inte nominerad. Det är ju naturligtvis fjantigt så det förslår. Det cementerar naturligtvis vår inskränkthet och vår främligsfientlighet. Vi svenskar är mycket mycket bättre än alla utlänningar oavsett vad de presterar. Liksom. Fast ingen skulle säga det högt. Expressen har i den här artikeln frågat de som var ansvariga för nomineringarna hur det kunde bli så här. Till exempel Suzanne Sjögren säger att hon ville sticka ut och röstade på Asta Helgadottir för "hon trodde alla andra skulle lägga sin röst på Marta".

Alltså. Har man inte missuppfattat sin roll som jurydeltagare om man låter bli att rösta på den man tycker är bäst bara för att sticka ut? Hade hon velat sticka ut ännu mer kunde hon ha rästat på mig till utmärkelsen årets damfotbollsspelare. Det hade varit att sticka ut.

Idioter.

4 Comments:

  • God jul & Gott nytt år då!

    By Blogger Kommissarie Akut, at 9:21 em  

  • Ännu merhade det stuckit ut att nominera mig!

    By Anonymous Anonym, at 7:21 em  

  • Men alltså...

    ehm..

    Då jag som Umebo sett Marta i verkliga livet så är jag inte hundra att hon verkligen är kvinna.. Kanske där den verkliga förklaringen låg? *host*

    *harkel*

    Joråsåatt...vahettere..

    By Anonymous Anonym, at 8:07 em  

  • Hon är rätt liten för å va man.

    By Blogger Akut Insikt, at 11:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home