Akut Insikt

torsdag, november 23, 2006

well

I am still alive.

Nä jag vet inte. Allt är en aning ogripbart bara. Får inte riktigt till analysen av nuet. Vad är det jag vill? Vad håller jag på med? Trivs jag? Vad vill jag ha? Hur vill jag att det skall bli? Vem vill jag ha? Vad har Christer Fugelsang gjort de senaste 14 åren?

Alla de här frågorna kan besvaras med ett enda svar: Jag vet inte.

Det verkar dock vara klart att han till sist kommer upp i ingentinget som kallas för rymden. Ikväll är den sån där dag då man bara helt enkelt skulle supit sig full och somnat på soffan. Inte ens det har jag lyckats ta mig för. Inte manglat lakan. Inte spelat datorspel. Inte surfat på nätet. Inte diskat. Sitter iställe och är trött i fillifjonger, piké och strumpor och bara konstaterar att jag ingenting vet och ingenting gör. Yeeeha!

Självömkan har väl sin charm också. I morgon är en annan dag och den tror jag kommer bli helt grejt! Eller vad säger du J-dog?