Akut Insikt

tisdag, november 14, 2006

Fotbollsgalan

Naturligtvis måste fotbollsgalan kommenteras. Galan som sådan var riktigt bra för en gångs skull. Inga traditionella tacktal (jag tackar mamma pappa och klubben för att de ställt upp gånger femton) utan korta trevliga intervjuer. TV4 Teddy Lucic kan man ju bara hoppas blir verklighet. Back for good med pamparna + Hedman var storsint, självironiskt och därför också komiskt, med en smula allvar naturligtvis. Jag tror Zlatan verkligen uppskattade tilltaget faktiskt. Han tycker om att daltas med.

Men priserna. Jösses. Fotbollförbundet skickade en inte så liten signal om vad det är som gäller. Tro för i helvete inte att du är någon. Att du är förmer eller att du överhuvudtaget är bra. Vinnarskaran är så anonym och grå att han som letar efter sin vita Opel i "Macken" skulle framstå som en superstar. Petter Hansson, Tobias Linderoth, Rami Shaaban och Marcus Allbäck. Grått. Säger aldrig något som sticker ut. Anpassar sig alltid till kollektivet. Gör aldrig något "man inte får". En match i taget. Laget framför allt. Och ingen av de här tror (aldrig aldrig utåt sett i alla fall) att de är något/någon. Aldrig aldrig.

Att Ljungberg vinner guldbollen begriper jag inte. Logiken finns inte. Ljungberg är mittfältare. Ljungberg är sveriges bäste i år (eftersom han vann guldbollen). Pris för bäste mittfältare fick Linderoth. Det ligger nån slags taktik bakom det här. Jag begriper inte. Fattar inte. Hur går det ihop? DET GÅR INTE IHOP.

2 Comments:

  • Jag hade velat skriva nåt som men det är ju för att han (Ljungberg) är sååå bra(underförstått snygg) bara för att vara motvals. Men det tyker jag ju inte.

    By Blogger felicia, at 11:35 em  

  • tycker

    By Blogger felicia, at 11:35 em  

Skicka en kommentar

<< Home