Akut Insikt

tisdag, december 05, 2006

F&F

Jag gillar helt reservationslöst Fredrik och Filip och allt de gör. Reservationslöst med reservation. Jag hade funderat på att skriva detta innan jag laddat hem och tittat på "ursäkta röran, vi bygger om". Jag har inte riktigt kommit på om jag gillar ursäkta röran... Det som blivit deras signum, nämligen det snällt elaka, det hjärtliga rättpåandet, den genomärliga och självnedsättande utgångspunkten vet jag inte om den återfinns i ursäkta röran...

I "Ett herrans liv" varvas smärtsamt jobbiga frågor med genomärligt ställda "djupa" frågor i så tvära kast att jag verkligen sitter som ett frågetecken i kring hur de lyckas få det att kännas så naturligt som det gör. Ernst Kirschsteiger igår. jag var minst sagt jätteskeptisk till mannen before yesterday. Men killen har ju humor, nära till känslolivet, är ärlig, omanlig och jättemanlig, macho och velour. Allt på en gång. Tack Fredrik och Filip för att ni redde ut detta för mig.

Tillbaka till Ursäkta röran... Vissa saker är genomroliga, så roliga att jag gapskrattar i min ensamhet framför datorn, medan andra saker känns... de känns... fortfarande fel, känns som gränsen för vad som kan accepteras har passerats, om än kanske inte med lika bred marginal idag som när prograammet lades ner efter en miljard anmälningar till granskningsnämnden.

Roligt är det i alla fall när Fredrik, utklädd till frälsningssoldat, spatserar ut på Lidingö Golfklubb och tutar i ett horn precis när folk skall slå sina golfslag. Det är roligt när de fiiiiina lidingögolfarna totalt tappar fattningen och till sist slår ner kameramannen, jagar den stackars frälsningssoldaten, skriker som värsta femtonåringarna och beter sig som om hela världen håller på att kollapsa.

Något helt annat. jag vill inte ligga med någon som jag inte vill ligga med hellre än att göra nästan vad som helst. Någon frågade mig om jag inte hellre skulle ligga med en som jag inte ville ligga med om jag hade varit utan i fem månader än att sitta på ett urtrist möte. Jag skulle tusen gånger helllre sitta i urtrist möte och skaka banan efteråt. Av någon anledning antas vi män (alla män) vilja sätta på allt som rör sig och allt som inte rör sig. Att knulla löser väl ingenting... Nej... jag kommer inte riktigt till poängen här känner jag... vet inte vad jag vill ha sagt utöver att konstatera det faktum att jag inte längre vill ligga med nästan alla (som jag nog ville i 20-årsåldern). Faktum är det är ganska få jag vill lligga med, alldeles för få för att det skall kännas meningsfullt att försöka få ligga med någon av dom. Surt.

Å andra sidan kanske det dyker upp någon jag vill ligga med (som vill ligga med mig).

2 Comments:

  • Jag tycker också om Filip och Fredrik och ursäkta röran. Fast min favorit är godisregn i riksdan, dock.

    By Anonymous Anonym, at 3:25 em  

  • Har inte hunnit igenom all (fyra) programmen av ursäkta röran än... väntar med spänning på godisregn i riksdagen. Tror Per Nuder är särskilt förtjust i godisregnet.

    By Blogger Akut Insikt, at 11:07 em  

Skicka en kommentar

<< Home