Akut Insikt

torsdag, december 14, 2006

Om man frågar min farfar om han kan engelska svarar han alltid "Jess box ålrajt". Om detta betyder att han anser sig kunna engelska eller inte vet jag inte riktigt, men med tanke på att min farfar anser sig kunna allting bättre än allaa andra så antar jag att han anser att ahn även kan engelska. han kan ju säga yes box alright. Ju.

Nuff.

J-dog har varit och kollat på Fuglesang (stavade hans namn fel i förra inlägget) och hans uppskjutning. Bara en sån sak. Har ännu inte fått nån vettig förklaring av vad han hållit på med de senaste 14 åren, förutom att förbereda sig då förstås. han måste ju utan konkurrens vara världens mest förberedde man. Alla kategorier.

Det är lite lustigt att tidningarna skriver uttryckligen eller underförstått att Christer är kompetent utöver det vanliga, att han behandlas med stor respekt och att hans kunnande är så otoligt exeptionellt fantastiskt bra att alla på rymdfärjan klappar i händerna och sjunger lovvisor till Christer hela dagarna. Bra skumt att det skall ta 14 år för en sån att få komma upp i rymden. En sådan superman (som de vill utse till årets svensk) borde ju få följa med i alla rymdfärjor.

trevligt också att han har blivit Christer med hela svenska folket. Christer med hela svenska folket har annars varit Christer Pettersson (fyllot som var misstänkt för palmemordet) eller möjligtvis Christer Sjögren (Vikingarna).

Undrar om det finns någon Christer-klubb i sverige ungefär som Svenska Kenneth-klubben...

Fuglesang får väl fixa en sån klubb vad det lider. Han blir väl president där antar jag.

2 Comments:

  • Klart det har... men så har vi lite annan bevakning på saker och ting nu för tiden. Och fler tidningar (läs medier).

    By Blogger Akut Insikt, at 4:00 em  

  • Jag hoppades att Fuglesang skulle taffla till det där uppe och få hela skiten att explodera och alla att dö. Men nu är de ju påväg tillbaks. Jag vet inte... man får väl hålla tummarna att han tafflar till det på hemvägen. Än finns det lite tid kvar för misstag som gör att hysterin kring Chrille vänder åt andra hållet eller kanske lägger ner helt.

    By Blogger Kommissarie Akut, at 3:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home