Akut Insikt

tisdag, februari 13, 2007

Jag har lite svårt för sådana här snyfthistorier. Det är alltså en engelsk ghanan som har åkt till VM i Åre för att tävla och till sin förskräckelse upptäckt att han måste KVALA för att få vara med!! Kors i taket. Och nu (snyft snyft) kommer hans barn inte så se honom åka i VM.

Jag skulle också vilja åka VM! I och för sig har jag bara testat downhill en enda gång, men vaffan, det vore ju skoj att visa upp sig för "världens tv-publik" och så mamma och pappa då. Snälla Åre, varför kan inte vem som helst som vill få vara med?? Mååååste vi verkligen kvala för att få vara med? Väx upp Expressen!

Micke skriver om en galen taxichaufför. Min generella iaktagelse när det gäller svenska bilförare och övergångsställen är att de flesta saktar in och stannar vid övergångsställen låååååååångt innan de behöver. Alltså, även om de utan några som helst problem skulle hinna köra förbi utan att hindra gångtrafiken så stannar man. För att visa att man minsann följer reglerna. Minsann. Man skall stanna för gångtrafikanter vid övergångställen. Punkt. Oavsett om de har för avsikt att gå över eller inte. Jag brukar ibland känna mig tvungen att gå över ett övergångställe som jag egentligen inte först hade tänkt gå över bara för att någon bilförare trott att jag skulle över och stannat.

Men å andra sidan kanske Mickes taxi-driver var från en annan kultur... vad vet jag?