Akut Insikt

måndag, mars 19, 2007

På något vis måste jag ge cred till snubben som försökte planka IN i tunnelbanan under pågående kontroll häromdan. Tyvärr gav "vakterna" på SL eller Connex, eller vilka det nu är som sköter kontrollen, ingen vidare cred för tilltaget. Killen satsade, och hoppade över spärrarna och satte iväg i full fart och hade väl som plan att springa ifrån dom. Dom var för många. Men cred skall han ha. Idiot? Javisst.

Det är nåt visst med dofter. En doft kan ta mig tillbaka i tiden på en tiondels sekund. Känna igen vart jag var och med vem. Fast här och nu. Idag. Fascinerande. En doft kan träffa mig rakt i hjärtat och jag är den där olyckligt käre femtonåringen igen. Femton år senare. Som om ingen tid alls gått. Det är väl det närmaste en tidsresa jag kommer.

Jag har på senaste tiden vid flera tillfällen drömt så starkt att jag kan flyga att jag, när jag vaknat, varit helt säker på att jag kan det på riktigt. Bara jag koncentrerar mig tillräckligt hårt.

J-dog tog den här bilden med min mobilkamera (K800i) på tunnelbanan. jag vet inte vem det föreställer men han sitter rakt bakom mig och zoomen är på max.

1 Comments:

  • Om zoomen är på max så är det iaf ingen risk att han flåsade dig i nacken... :) Oerhört bra zoom på den mobilen faktiskt ...:)

    By Anonymous Anonym, at 12:36 em  

Skicka en kommentar

<< Home