Akut Insikt

onsdag, mars 21, 2007

Jag skrev för ett tag sedan att jag vill ha allt i en och samma apparat (kamera, mobil, mp3, fjärrkontroller, dator och så vidare).



Salling Clicker är ett litet (och väldigt roligt) steg på vägen dit. Det är ett program man installerar i sin telefon så du kan styra en del funktioner på datorn via bluetooth-funktionen. Till exempel spela upp musik i windows media player. Det särskilt fina är att du i displayen på mobilen ser vilken låt som spelas. Du kan även få fram hela playlisten och välja en annan låt, höja och sänka ljudet och en massa andra funktioner. Grymt bra (äntligen kan man slänga ut stereon).




Sedan finns det lite andra funktioner i datorn du kan styra såsom powerpiont, iPod, styra musen (vad nu det skall vara bra för om man inte sitter vid datorn) eller helt sonika stänga av datorn. Jag har precis börjat utforska alla bluetooth-finesser men en annan sak som är intressant är en liten funktion som gör att datorn går i låst läge när man är utanför räckvidden för bluetooth. Det vore ju väldigt finurligt för företag som har problem med att de anställda inte låser sina datorer vid luncher, toabesök osv.



Såg Alpha Dog igår. Jag gillar att se bra filmer jag inte vet någonting om innan jag ser dem. Jag visste inte vad den handlade om, hade inte läst några recensioner, hade inga förutfattade åsikter om filmen. Den var förvånansvärt bra. Jag gillar särskilt filmer där bovarna inte framställs som bad guys. I Alpha Dog är de som skall bli bad guys värsta good guysen. Skådespelarinsatserna är mycket bra, till och med Justin klarar sig utmärkt. Storyn baserar sig på Jesse James liv fast i nutid. I och med att busarna är så himla goda och fina gör man tittaren på ett väldigt snyggt sätt medveten om att det kommer att hända nåt mindre bra då det dyker upp små texter när nya personer träder in i handlingen (typ witness nr. 7 osv). AI rekommenderar: se!

2 Comments:

  • är själv nyfiken på filmen, men jag måste erkänna att jag har förutfattade meningar om herr timmersjö. det är lite med honom som med leo di caprio: efter gilbert grape gick det bara neråt. långt neråt.
    men, jag ska se alpha dog.

    By Anonymous Anonym, at 10:53 em  

  • Men nu har väl inte timmersjö gjort så väldans många filmer innan...

    f ö tycker jag inte di caprio är så pjåkig. Särskilt inte i senaste starka Blood Diamond.

    By Blogger Akut Insikt, at 8:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home