Akut Insikt

tisdag, mars 20, 2007

Expressen: Nu slåss de om SM-guld... - alla tror på SM-guld.
En skall bort. Gissa vem. Detta är komik mina vänner.

Vad poängen är med att ha en politisk debatt ett halvår efter valet mellan oppositionsledaren Mona "jag talar till alla som om de vore barn" Sahlin och Fredrik Reinfeldt fattar jag verkligen inte. Naturligtvis tittade jag inte på fanskapet. Jag hoppas att ingen gjorde det. Vem fan bryr sig?

Idag fick jag kämpa hårt för att stänga igen öronen när en kollega berättade väldigt ingående hur hon lärt sig "ett specialsätt" att knyta skorna på så knuten inte går upp. Hon till och med visade hur det skulle gå till med stropparna på hennes munkjacka. Man skulle göra tvärtom mot som vanligt, istället för att lägga det ena snöret över det andra skulle man lägga det andra över det ena. På fullaste allvar.

Ibland blir viljan att fråga folk om de är dumma i hela huvudet jävligt stark.

2 Comments:

  • haha! fråga din kollega om hon virvlar vatten också?

    annars är sättet att slå ett extra varv runt snöret innan man gör själva öglorna. eller att dansa naken under nymånen och därefter bada naken i mjölken från en jungfrufödd jak.

    By Blogger kazarnowicz, at 3:13 em  

  • Virvlar vatten? Det har jag aldrig hört talas om...

    By Blogger Akut Insikt, at 7:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home