Akut Insikt

torsdag, juli 20, 2006

Totalt sett så har jag nog kollat på teve fem timmar sedan det tog slut med bruden... i... ja... när det nu var. Typ vid påsk eller strax före. Totalt sett så kollade nog vi på teve fem timmar varje jävla fucking dag när vi var ihop. Givande. Visst.

Men ikväll hade jag faktiskt för avsikt att kolla på teve, och vad erbjuds? Inte ett förbannat skvatt. Inte ens något man skulle kunna tänka sig att kolla på i brist på annat. Så vad skall AI hitta på då då?

1. Ut och dricka öl på stan?
2. ???
3. ???
4. ???
5. Diska och städa?
6. Ut och dricka öl på stan?

Roll the dice. Min ekonomi tål inte krogöl just nu. Vette fan vart slantarna tagit vägen den här månaden. Hmmm...
Jag har köpt ett (två) nytt tangentbod.
Betalat exets räkningar.
Lagat fina middagar.
Varit full ofantligt många gånger (länkar inte)
Faktiskt inköpt lite kläder (2-3 T-shirts och ett par jeans)
Hyra (4000)
Pendlarkort (3000)
Rest till Gotland.
Maratonfylla (minst 1500).
Betalat mina egna räkningar.

Men allvarligt. Skall det verkligen bli 25000? Verkar inte rimligt. Verkligheten är inte alltid rimlig.

2 Comments:

  • Jag gjorde misstaget att skaffa en sån där guldig liten plastbit som det på något märkligt sätt alltid finns precis hur mycket pengar som helst på. Så nu behöver jag aldrig banga på skojsig krogöl längre, bara lida dubbelt så mycket av konsekvenserna sedan!

    Ambitionen är att bli den första någonsin som får Bandidos bussade på sig över en kreditkortsskuld.

    By Anonymous Anonym, at 1:13 fm  

  • Guldig plastbit eller ej. Förr eller senare får du tacka nej till krogölen, Danni.

    Fast det är klart... några krogöl kanske är värt ett par krossade knäskålar...

    By Blogger Akut Insikt, at 8:18 fm  

Skicka en kommentar

<< Home