Akut Insikt

fredag, juni 30, 2006

Raj-Raj

Sitter och relaxar med en kopp kaffe på jobbet. Scorpions "still loving you" på radion. Lugnet före stormen. Skall ut och supa skallen i bitar med en fd arbetskamrat, några av hans och så J-Dog.

Får ett grepp om hur illa däran jag är när jag redan nu har börjat tycka det är jobbigt att hon skall ha semester om en vecka. Sju dagar. Sen då?

I morgon skall jag göra första halvårets välgärning genom att åka till ex svärmor och grilla med henne och hennes två andra barn. Exet på behörigt avstånd. Henne har jag verkligen förträngt. Känns knappt som hon överhuvudtaget existerar. Lackade ur när hon ringde igår och var helt hysterisk över att ha fått två stycken telefonräkningar (jag skickar posten till henne då och då) och den ena hade gått ur datum. Snäll som jag är betalade jag hennes jävla räkningar och pratade i korta meningar, önskade god fortsättning och adjö. Förhoppningsvis slipper jag höra från henne mer. Det är nya kort nu. Ny giv. Nya förutsättningar. Nya insatser. Place your bets.

2 Comments:

  • Är helt sascinerad av hur snabbt du lyckas glömma henne. Höll på att skriva "ni män", men hejdade mig. Men det är samtidigt lite vad jag tänker.

    Kvinnor har en tendens att älta lite mer, tänka varför gick det så, hur kund ejag ha förhindrat att det gick så etc. Eller så har du gått igenom hela den fasen redan.

    Det känns bara lite hjärtlöst.

    By Blogger Space babe, at 10:11 em  

  • Handlar inte om hjärtlöshet. Handlar om att se verkligheten som den är. Det är slut och därför är det slut. Det tog slut för att hon inte ville ha mig längre. Så enkelt är det.

    Folk man inte träffar glömmer man. Då var då, nu är nu.

    By Blogger Akut Insikt, at 8:31 fm  

Skicka en kommentar

<< Home