Akut Insikt

onsdag, juni 21, 2006

Jävla Olle Sarri

Maken till trassel har jag sällan varit med om. Var på Ica och köpte en dosa snus, hamburgerbröd, tre burkar sill och dagens Expressen med TV-bilaga. När det skulle till att betalas visar det sig att de har "teniskt fel" för att betala med kort. Eftersom jag typ aldrig har några kontanter så var jag rökt liksom.
"Jaja, du kan ställa dina varor här [ställer kassen intill kassörskan på bandet] så kan du hämta ut pengar i bankomaten och komma tillbaka och betala"

Knallar iväg till bankomaten som är fucking jävla satans stängd. Går till nästa bankomat, tar ut pengar. Åter på Ica stoppar jag in mitt snuskort [ja de har en sån där fiffig apparat som spottar ut snuset om man sticker in ett kort] och ingenting händer. Säger till att inget snus kom ut...

"vänta lite så kommer det en kille och hjälper dig"
...vänta...vänta...vänta...kille kommer.
"prova med det här kortet [får ett likadant kort som jag nyss provat]" Inget snus.
"jahaja, jadu... maskinen är det i alla fall ingen fel på".
"Kanske det du", säger jag "men något snus har jag i alla fall inte fått" varpå snubben öppnar apparaten och ger mig en dosa i handen.

Åter till kassan betalar jag [det som kassörskan hade fått för sig att det jag köpt kostade, vilket var fel belopp, men jag orkade inte bråka om saken eftersom det bara var ungefär en tjuga dyrare än vad det skulle varit] och kassörskan ger mig en plastkasse innehållande en Daim, fyra stycken lättmjölk och en limpa grovt bröd.

"Det här är inte vad jag köpt" sa jag.
"Funkade bankomaten här på hörnet" frågar kassörskan.
"Nej den var trasig, man får gå upp till den där [pekar i riktning mot den fungerande bankomaten] men hördu... det här är inte vad jag köpte, jag köpte sill, hamburgerbröd, snus och en tidning, du måste ha lämnat min kasse till någon annan [det var fler som fick springa fram och tillbaka till bankomaten]".
Inget svar [hon börjar bli märkbart stressad över hela situationen med växande kö och icke fungerande kortterminal.]
"Men du... jag kan komma tillbaka lite senare, han du gett min kasse till upptäcker väl att han fått fel och kommer tillbaka..."
"öööh, ja gör det... skriv ner ditt telefonnummer på den här lappen så ringer vi när dina varor är tillbaka" Sagt och gjort.

Nu sitter jag här med en dosa snus i enda inköp, vilken jag betalat 103 kronor för och väntar på att fucking Ica skall ringa och ni som satte pengar på att det skulle bli ett sopigt inlägg får typ jämna pengar tillbaka. Vinsten hämtas på närmaste Ica-butik.

9 Comments:

  • Haha! Kanske det är så att personen som fick din kasse inte vill gå tillbaks med den för att din påse var mer "innehållsrik" än den taffliga lilla påsen du fick?=)

    By Blogger Kommissarie Akut, at 8:40 em  

  • hahahaha, ursäkta men det här var sjukt kul..... :-D

    By Anonymous Anonym, at 8:41 em  

  • "Daniela" från Ica ringde nyss och sa att någon minsann inte hade lämnat tillbaka "min" kasse, men jag kunde komma förbi och plocka ihop en ny kasse. OCH de hade faktiskt plockat fram kvittot dessutom så man slapp känna sig som värsta tjyven när man kom dit.

    Tydligen hade det blivit en vattenläcka strax efter jag varit där så kaoset hade varit totalt där ett tag. Sicket folk.

    By Blogger Akut Insikt, at 8:54 em  

  • good for you darl ;-)

    synd att du inte bor härikring och handlade nåt vegetariskt, jag är hungrig dammit.

    By Anonymous Anonym, at 9:39 em  

  • Lagade en finfin vegetarisk måltid häromdagen. Klyftade mandelpotatis i ugn med salt och olivolja, stekt halloumi, avokado, sallad och en timjanvinegrette.

    MUMS!

    By Blogger Akut Insikt, at 9:54 em  

  • käften. nu måste jag ju gå och handla bara för det... wish me luck ;-)

    By Anonymous Anonym, at 10:07 em  

  • Good luck. This message will self destruct in five seconds.

    By Blogger Akut Insikt, at 11:09 em  

  • ursäkta en oinitierads dumma fråga men vad har olle sarri med denna soppa att göra?

    By Blogger Morelli, at 9:31 fm  

  • Morelli: Inte ett skit eftersom det var Paul Tilly jag tänkte på ;o)

    By Blogger Akut Insikt, at 10:12 fm  

Skicka en kommentar

<< Home