Akut Insikt

fredag, juni 16, 2006

Paaaty paaaty

Först nu börjar jag vakna upp från festen från igår kväll. Det var en så kallad jobbfest. Ni vet en sådan där folk är otrogna på. Nu är ju jag singel så jag kan per definition inte vara otrogen. Infidel möjligtvis, och det skall väl översättas på samma sätt.

Vi var 13 stycken som åkte ut till en fd anställd som hade ställt till med kalas. Hon hade bakat och grejat så det nästan var som att vara på bröllop. Det var snittar, välkomstdrinkar, sallader, mat, olika sorters tårtor och ... sprit. Jag och chefen över mig tänkte att det var väl klokt om firman kunde stå för alkoholen på denna tillställning eftersom den typen av varor är ganska dyrt i detta kalla Sverige. Sagt och gjort. Vi införskaffade tre stycken bag in box och ett antal öl, det borde ju räcka till 15 som vi var inklusive värdinnan och hennes gubbe.

Nu visade det sig att värdfolket minsann visst hade planerat att stå för spriten. De hade också köpt tre bag in box, whiskey, konjak och gin. Need I say more? Det blev fan inte mycket gjort på jobbet idag. Whatsoever.

Jag vet inte varför jag skall ha dåligt samvete över det faktum att det gick lite för långt med en kollega som så att säga kan vara en infidel i den andra betydelsen. Hela vägen kan man till och med säga. Tre gånger. Inte vet jag... kanske håller någon på att skaka liv i min empati. Sluta med det!

Sebastian Fronda
är en artist som faktiskt förtjänar större berömmelse än han har fått. Lyssna gärna på "Klick Klick" som är en riktig pärla.

Ljungberg odlar myten om sig själv ytterligare genom att icke åka med de andra spelarna i spelarbussen efter segermatchen mot Paraguay igår. Nejdå. Han åker solo i en bil efter bussen. Respekt.

11 Comments:

  • sicket bus hörrö... fast empati är faktiskt bra. för det mesta.

    By Anonymous Anonym, at 11:31 em  

  • Ojojoj, TRE gånger hela vägen??? Shit alltså. Det är till att vara ungdom för att orka med det. Eller levat i celibat längre tid.

    By Blogger Space babe, at 11:37 em  

  • Empati är säkert en bra grej, men varför skall jag oroa mig över hennes problem? Verkar ju onödigt. Eller inte. Hit me with a stick.

    By Blogger Akut Insikt, at 11:56 em  

  • Tre gånger är väl ingen sak... och ungdom vet jag inte om man kan säga heller (trots att jag fick visa leg för att köpa folköl häromdan) och celibat? Nä. Verkligen Nä. Inte. Skulle vara tiden när jag hade flickvän då :o)... fast ändå inte förstås. Vem är du?

    By Blogger Akut Insikt, at 11:58 em  

  • just för att du är empatisk? :-) good luck darl...

    By Anonymous Anonym, at 12:22 fm  

  • Jo, cree, men jag vill inte lägga mig i hennes förehavanden. Jag skrev inte att hon är gift va? Nej. Tror inte det. Men så är det. Alla dom bästa är gifta.

    By Blogger Akut Insikt, at 12:24 fm  

  • just det. good luck... ;-)

    By Anonymous Anonym, at 12:34 fm  

  • Mmmm, eller så gifter du och jag oss bara så är saken ur världen... disorienterad ör vad jag är just nu. Jag tror jag tar mig en absith-snaps så känns det nog bättre...

    Det är ju allmänt känt... tror jag.

    By Blogger Akut Insikt, at 1:04 fm  

  • ja så gör vi.

    By Anonymous Anonym, at 11:29 em  

  • Jag är ju Space babe. Jenny Morellis kompis som länkar till dig. Och inte är tillbakalänkad...

    By Blogger Space babe, at 9:36 em  

  • Du är det nu, jag upptäcker det inte förrän någon kommit från din sida till mig, vilket skett idag ;o)

    By Blogger Akut Insikt, at 10:38 em  

Skicka en kommentar

<< Home