Akut Insikt

tisdag, juni 13, 2006

Buuks

Snott från katt och blogg (länk i marginalen)

Vilka tre böcker köpte du senast (till dig själv)?
"Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter" - Jonas gardell
"Mästaren och Margarita" - Michail Bulgakov
"Tärningsspelaren" - Luke Rhinehart

Vilka tre böcker läste du senast ut?
"Mantecore" - Jonas Hassen Khemiri
"Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter" - Jonas gardell
"Det allra heligaste" - William Faulkner

Vilka tre böcker slängde du senast utan att läsa ut?
Har inte slängt någon bok överhuvudtaget, dessutom är det nog bara en enda bok som jag köpt som jag inte har för avsikt att läsa ut... kommer inte ens ihåg vad den heter.

Vilka tre böcker läser du just nu?
"Idioten" - Dostojevskij
"Vallmobadet" - Ernst Brunner (ingen bok jag egentligen vill läsa, men eftersom han är ingift i släkten så känner jag att jag får offra mig)
"Ett öga Rött" - Jonas Hassen Khemiri
Samt säker fem sex stycken till...

Vilka tre böcker ligger på sängbordet och väntar på att bli lästa?
De två som jag nyss köpt (se ovan) som jag än inte läst, samt de som är påbörjade men inte än utlästa. Och så lite facklitteratur inom filosofi som jag läser ganska sparsamt just nu.

Vilka tre böcker längtar du efter att köpa?
Hade jag längtat efter att köpa någon bok hade jag köpt den. Däremot längtar jag alltid efter bra böcker att läsa, såna som jag inte än känner till eller som ännu inte är skrivna.

6 Comments:

  • Aha är brunner ingift?
    hälsa från morelli på nästa släktträff...
    vi bodde på samma flotta hotell i new york -93 under Nordic Poetry festival

    By Blogger Morelli, at 10:36 em  

  • Stor släkt som inte ses så ofta, men jag umgås en del med hans brorson faktiskt. Så visst, i will do that.

    By Blogger Akut Insikt, at 8:42 fm  

  • Läs för i helvete David Mitchells "Cloud Atlas"!

    By Anonymous Anonym, at 12:26 em  

  • Så kan du ju inte bara säga! Varför skall jag läsa den? Speak out, man!

    By Blogger Akut Insikt, at 12:28 em  

  • Den är en författares 10000 poängs serie i tiokamp. Boken består av sex olika historier som alla är kopplade till varandra på ett eller annat sätt.
    Historierna går från 1800 talet till en apokalyptisk framtid och tillbaka ned till 1800 talet igen. Varje historia är skriven i en egen genre. En är en dagbok, en dekare, en brevnovell, en intervju, en huoristisk novell samt en berättelse vid en lägereld.

    By Anonymous Anonym, at 3:03 em  

  • Jag utgår från att det är en bra bok, och jag skall fundera på saken (kolla in recensioner osv)

    By Blogger Akut Insikt, at 3:58 em  

Skicka en kommentar

<< Home