Akut Insikt

måndag, juni 05, 2006

Pissestånd och allmän vän.

Jag har lite svårt för benämningar som "miljövän". Jag är miljövän. Hur yttrar sig detta i mitt liv då? inte på något sätt alls faktiskt. Jag sopsorterar inte, komposterar inte eller köper särskilt miljövänliga produkter. I och för sig åker jag alltid kommunalt.

Men jag är miljövän eftersom jag inte är miljöovän. På samma sätt är jag djurvän. Vad jag menar är att jag har svårt att föreställa mig någon som skulle kalla sig miljöovän eller djurovän (eller motståndare till något annat där det inte finns något att vinna på att välja den andra sidan). Som att vara mot barns rättigheter, det finns knappt någon som är. Varför titulera sig då liksom?

Man hör aldrig någon säga sig vara pengavän till exempel trots att det säkerligen är minst lika vanligt. Vän av ordning... ovän av ordning? Mja, det kan man i och för sig vara, men vän av oordning är väl mer riktigt i sånt fall.

Det är ett jävla moment 22 att få pissestånd. Ett stånd man får (oftast på morgonen) för att man är så in i bäng pissnödig. Jag antar att det är kroppens sätt att se till att det inte rinner över. Typ. Problemet är bara att det är lite lurigt att pissa med pissestånd. Inte rent funktionellt, men det är sällan man har toaletten i ansiktshöjd liksom. Man får en helt annan förståelse för Ricky Brusch, som sägs ha stått på händerna i badkaret och pissat då han hade fått konstant stå-herre efter för mycket steroider!

2 Comments:

  • Nu sypmatiserar jag helt och fullt med hur jobbigt det kan vara att pinka med stånd (det finns ju en biologisk orsak till att det är det) - men morgonstånd kommer av att man under djupsömn slappnar av i alla muskler, inklusive muskeln som normalt stryper blodtillflödet till svällkropparna i penis (det här är ju medicin, så då får man använda en medicinsk term). Såvitt jag förstått det under lektionen i Fittfakta och Kukkunskap.

    By Anonymous Anonym, at 9:59 em  

  • Jovisst är det så, man har visst stånd cirka 20 ggr per natt, men själva pisseståndet håller i sig mycket längre just pga att man är pissnödig.

    By Blogger Akut Insikt, at 8:28 fm  

Skicka en kommentar

<< Home