Akut Insikt

tisdag, maj 30, 2006

Det här är ingen reklamblogg eller litteraturblogg. Jag vet att det är en bok som kom ut för länge sedan och kanske borde jag ha läst den förut. Men för mig var det en stor överraskning att den hysteriske Jonas Gardell kan skriva något så mörkt och bra som "Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter"

"Håkan vill inte äta sushi, för han är rädd för att kräkas, inte åka slalom, för han är rädd för att bryta benen, rädd för ljudet då hans benpipor knäcks därinne under huden och köttet och nervtrådarna och senorna.
Han vill inte ta dykarcertifikat, för han är rädd för att drunkna. Han vill inte flyga luftballong, för han är rädd för att krascha, och han vill inte hoppa bungyjump.
Utom en enda gång. Den där enda. Utan lina"

Läs.

2 Comments:

  • men AI, du behöver inte ursäkta dig...du får väl skriva vad du vill! Det låter bra det där..jag fick just hans nya bok "jenny" av en mina elever & gav den vidare till min mamma av det enkla skälet att jag inte tror mig gilla honom alls...

    By Blogger Morelli, at 9:01 fm  

  • Ungefär det trodde jag också, men jag blir nog tvungen att läsa fler böcker han skrivit.

    By Blogger Akut Insikt, at 11:57 fm  

Skicka en kommentar

<< Home