Akut Insikt

onsdag, maj 24, 2006

Zlatan och lite Lordi.

Över en natt förvandlade Lordi stora delar av Europas befolkning till folk som tycker att hårdrock är synonymt med Lordi.

När jag var liten fanns det två viktiga frågor att ta ställning till:
1. Om du var hårdrockare eller synthare
2. Om du hejade på Färjestad eller Djurgården i hockey (gotland har inga egna hockeylag... typ)

På dom premisserna grupperades skolklasserna. De som gick i sexan var snabbt framme och förhörde sig om var man stod i de här viktiga frågorna. Jag var livrädd att svara fel. Jag valde Färjestad och har hållt kvar vid det sedan dess. Jag kan dock inte komma ihåg att jag gjorde något val gällande synth eller hårdrock trots att jag säkert svarade både det ena och det andra beroende på vem som frågade av sexorna.

På senare år har jag dock delat boende med en hårdrockare och en synthare. Samtidigt. Jag vill inte sätta ner foten i något av lägren.

Vi har bara en enda Superstar i Sverige. Han heter Zlatan Ibrahimovic. Ingen i Sverige kan dissa, mosa, köra över eller förnedra media som honom och gå därifrån som en vinnare i långa loppet. För Zlatan kryper media. Silkesvantar på. Gulle gull. Ingenting biter på Zlatan, för Zlatan vet att han är kung. Hela hans uppenbarelse visar att han är kung. Sånt ger respekt. På fotbollsplanen. Utanför fotbollsplanen. Ingen tycker det är löjligt när Zlatan refererar till sig själv i tredje person (som man skulle göra om till exempel Carola började göra det). Zlatan har vunnit alla krig och kommer fortsätta vinna alla krig. På fotbollsplanen. Utanför fotbollsplanen.

P.s 1, Hur kommer det sig att han blivit så jävla snygg?

P.s 2 Ich liebe dich, Zlatan Ibrahimovic är det sämsta rimmet jag hört på väldigt länge, sjunget av nån ännu inte byxmyndig unge i nåt som skall kallas inofficiell VM-låt.

6 Comments:

  • Jag tänkte på det idag, när jag såg bilderna i Metro: killen är faktiskt snygg. Galet. Jag har aldrig tyckt han var snygg förut.

    Att han är kung beror på att han har talang i något som halva världen är enormt engagerad i. Fotboll är en tillräckligt stark passion för att sudda ut starka tabun. Till exempel får (straighta) killar gråta och kramas när det gäller fotboll.

    Media vet att folket älskar Zlatan för att han är duktig. De kan inte ta det ifrån honom, men de kan förlora på att börja hacka på honom. Därför blir han också guldgosse.

    Jag gillar Zlatan, och det gjorde jag också innan jag tyckte att han var snygg. Vilket alltså var i morse.

    By Anonymous Anonym, at 12:33 em  

  • Fast jag köper inte det där helt och hållet... det finns många som är väldigt duktiga på fotboll men som inte är untouchable för det.

    By Blogger Akut Insikt, at 12:46 em  

  • han kanske har opererat sig? eller så är det bara den nya frisyren som gör det... för han HAR blivit rejält mycket snyggare.

    jag tycker att han påminner om madonna. i sin utstrålning och star quality alltså. precis som hon är han också så självklart säker på sin egen förmåga. född superstar kanske? jag kan nästan slå vad om att han kommer med ett rött armband endera dagen...

    By Anonymous Anonym, at 10:06 em  

  • Jag tycker nog att Zlatan alltid varit snygg, fast nu på senare tid är han nästan... photoshoppat snygg. JAg vet inte, kanske föredrar jag den gamla bilden!
    Och är det inte så att han liksom är skolgårdssuperstar, hänga på gården i Rosengård-superstar, fast numera med hela världen som gård? Att det är det som gör att man smälter - kombinerat med att han faktiskt är så FANTASTISKT MAGISKT duktig på att spela fotboll?

    By Blogger Hanna, at 4:42 em  

  • Att han skulle vara den där underdogen som lyckats och att det är därför han är superstar?

    Jag tror inte det. Han är bara en sån där som liksom har "det". Strålar "jag är kung" whatever you say. Typ. Kan inte minnas att han vid ett anda tillfälle visat ett uns av dåligt självförtroende. Inte ens när han inte fått spela, trots att det är det enda han vill och vet att han är bra på. Inte ens då är han mindre kung.

    Jag tror att vi hittar svaret där någonstans.

    By Blogger Akut Insikt, at 8:16 em  

  • Your are Excellent. And so is your site! Keep up the good work. Bookmarked.
    »

    By Anonymous Anonym, at 11:51 em  

Skicka en kommentar

<< Home