Akut Insikt

onsdag, maj 24, 2006

Sigges tänkvärda inlägg...

"Varje år passerar din födelsedag, alltså det datum du föddes på. Har du tänkt på att du också har en dödsdag, det datum som du kommer att dö på? Lite spooky att tänka att denna dödsdag passerar varje år, i skepnad av en helt vanlig dag, utan att man vet vilken det är."

Eftersom jag inte har någon sådan dag då jag skall leva för alltid fick det mig på följande spår...

Om vi nu skulle komma på ett piller som ger evigt liv. Vem skulle få ta det? Skulle alla bli erbjudna det? Skulle vi förbjudas att reproducera oss? Skulle man få ta ett test för att se om man var värdig att få fortsätta jordavandringen? Tänk om man var bakis provdagen... eller sjuk eller migrän eller vad som helst. Får man göra om det? Vad skulle testet bestå av? Skulle världspolitikern bestämma vilka som är värdiga?

4 Comments:

  • jag tror evigt liv skulle vara döden
    ge det till riktigt usla människor..

    fin ny bild förresten, you will defend it for food, will you?

    By Blogger Morelli, at 4:28 em  

  • Dedär stämmer, både du och jag är direktkvalificerade. Det bestämde jag.

    By Anonymous Anonym, at 11:02 fm  

  • I will defend anything for food.

    Välkommen tillbaka Hallhaga! Det var verkligen inte igår.

    By Blogger Akut Insikt, at 2:42 em  

  • Jag är inne på morellis linje.. Det är nog riktigt ruskigt aptrist att leva i all evighet, så ge det till dummingar. =)

    By Anonymous Anonym, at 2:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home