Akut Insikt

fredag, juni 02, 2006

Thank god its Sunday.

Det är dom små sakerna som är de stora. Idag är det någon som sökt på "stora kukar" och hamnat på min sida. Tack. You made my moment.

En arbetskamrat trodde jag drev med henne då jag talade om att jag just valt bort en tjej för att hon hade för stora lökar. Hon trodde på allvar att alla killar ville ha überblondiner med überpattar. Gärna också med überliten hjärna. Om du är raka motsatsen till den jag just beskrivit kan du väl skicka mig ett mess. Jag bokar kyrkan.

Jävla märkligt det här med ideal. Eftersom idealet inte är ett ideal. Tror inte jag känner någon som är ute efter über-bruden enligt ovan. Inte någon. Ändå jagas kvinnor av detta ideal. Jag tror faktiskt att det är tjejerna själva som skapat dessa ideal. Hur vet jag inte. Har det skett medvetet? Jag vet inte? Det är inte sannolikt att någon man eller kvinna eller en grupp av sådana överlagt i ärendet, klottrat ner byst-, midje-, och höftmått på en lapp, brevat ut detta till den tredje statsmakten och så var idealet skapat. Nej. Jag kommer inte till botten med det här. Jag kan faktiskt inte peka ut den skyldige.

Och det stör mig. Jag stör mig för övrigt på allt som man inte kan få svar på. Jag stör mig på saker och personer som inte uppför sig logiskt (eller åtminstone logiskt utifrån den egna förutsättningarna). Jag stör mig på rödljus som lyser rött trots att någon fotgängare inte finns inom mils avstånd. Vari ligger logiken i det till exempel?

Läs förresten det här inlägget. Micke har en av de bästa bloggarna av alla. Skulle vilja länka till honom men jag länkar bara till dom som länkar mig.

You Are Cyclops

Dedicated and responsible, you will always remain loyal to your cause.
You are a commanding leader - after all, you can kill someone just by looking at them.

Power: force beams from your eyes


Your Pimp Name Is...

Professor Dogg

3 Comments:

  • I marginalen alltså...

    By Blogger Akut Insikt, at 12:03 em  

  • ja... visst är det småsint... Ganska ologiskt dessutom.

    Inga kvalitetskrav här inte. Länka så är du hemma liksom.

    Skål.

    By Blogger Akut Insikt, at 12:05 em  

  • Idealet har nog uppstått för att det faktiskt finns killar som gillar stora bröst och blont hår. Och inget fel med det. Men du och dina likar har inte lyckats göra era röster hörda lika framgångsrikt tidigare inom samma fält.

    Iofs, Twiggy var väl ett skönhetsideal, och supermodellerna är sällan några Victoria Silvstedt. Betänk Kate Moss.

    By Blogger Space babe, at 8:42 fm  

Skicka en kommentar

<< Home