Akut Insikt

onsdag, juni 14, 2006

Diverse

Det här är ju ingen nyhet precis, men varför är det samma människor som klagar över vintern som nu klagar över att det är för varmt? Vad vill de egentligen? konstant 22,3 grader, mulet medans de är inne och sol (med myckemycketmycket UV-strålar så de blir brunabrunabruna) när de vistas ute. Och så helst regn när andra har semester.

Jag vägrar klagar på att det är för varmt även om det skulle vara det. Sommaren är utan konkurrens den årstid som är helt jävla bäst. Däremot tar jag mig friheten att klaga över att det, trots vidgavelfönster, är åt helvet för varmt i min lägenhet. Jag bara väntar på att jag skall vakna på morgonen och ha dött i en hjärtattack.

Jag gillar Zlatan när han säger (angående "slagsmålet" mellan Ljungberg och Mellberg) att sådant händer "varannan dag" i Juventus. En vanlig svenne skulle säga att det händer "hela tiden", vilket är ett ganska oprecist uttryck. Hela tiden skulle kunna betyda hela tiden, att de slåss konstant, men lika gärna lite då och då. Varannan dag är naturligtvis inte sant, men man får i alla fall en uppfattning om hur vanligt det är.

är det någon som vet vad Olle ljungström lider av för sjukdom förresten? Som han ser ut borde det vara alla fatala sjukdomar typ. Någon? Som vet?

6 Comments:

  • Olles diagnos:

    Existentiella tvivel och för många gratisfester där folk alltid vill skåla med honom för att ”Du var schåå jäkla bra i Nürnberg 47!”. Cipramil och antabus lär få pli på liket?

    By Anonymous Anonym, at 12:21 em  

  • Nej, men han måste vara sjuk på riktigt. Ju. Eller?

    By Blogger Akut Insikt, at 12:29 em  

  • menade han inte "var och varannan dag", som är ett vedertaget uttryck (och helt omöjligt att precisera)?

    By Blogger p., at 5:37 em  

  • Kanske han gjorde, svårt att avgöra... men han sa varannan dag och det tycker jag låter finfint :o)

    By Blogger Akut Insikt, at 8:07 em  

  • japp, ibland är det missupfattningar som ger upphov till uttryck som är bättre än "originalet". så i det här fallet

    vart hittar man en bild på olle där man ser hur illa han ser ut nuförtiden förresten?

    By Blogger p., at 10:58 fm  

  • Prova den här... hittade ingen bättre (sämre)

    http://213.131.156.10/xpo/bilder/20051020081521.jpg

    By Blogger Akut Insikt, at 11:36 fm  

Skicka en kommentar

<< Home