Akut Insikt

torsdag, juni 29, 2006

Martin Martin Martin

I dagens Metro
Insändare

"I tisdags gjorde jag en kul sak på pendeltåget. Jag klev på i ena änden och gick genom tåget, vagn efter vagn och räknade alla som satt med sina regnvåta skor på sätet mitt emot. På ett enda tåg hittade jag 53 personer; barn, ungdomar, vuxna, svenskar, invandrare, kvinnor och män. Skönt att se att det trots allt finns vissa saker i samhället som förenar oss alla, nämligen den totala avsaknaden av vanligt folkvett. Det är kanske dags att sätta ner foten, på mer än ett sätt..." - Martin

I Dagens Akut Insikt
Bemötande

Kära Martin. Du är dum i hela huvudet, motivering följer. För det första så tycker du att det är en "kul sak" att gå igenom ett helt pendeltåg och räkna folk som har fötterna på sätet. Det är varken kul eller friskt. För det andra har du noterat och analyserat det som från första början är helt vrickat, vilket gör det hela än mer idiotiskt. Akut Insikt vill därtill tillägga att den ironiska ton du antar i slutet av din insändare känns ganska malplacerad. Slutligen vill jag bara tala om för dig att det i begreppet "vanligt folkvett" inte ingår att leka polis på pendeltåget. Slutsats: uppsök närmaste psykakut.

2 Comments:

  • Haha! Kul...

    Personligen tycker jag att folk som sitter med skor på sätena är genpoolens gröna slemmiga mögelalger och förtjänta av elchocker i pungkulorna.

    Men visst, jag kan bekräfta att Martin antagligen är blindgalen... Takes one to know one.

    By Anonymous Anonym, at 1:31 em  

  • Hahaha..en sån där liten undersökning låter som nåt jag skulle kunna utföra. I rena ilskan över alla idioter som sitter så. Att det sen är lika galet att slösa tid på dylik räkning är jag heeelt å hållet med på. :o)

    By Anonymous Anonym, at 2:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home