Akut Insikt

onsdag, juni 28, 2006

Jag åker ju som bekant tåg till jobbet. En jävla bit. Jag har funderat på om konduktörerna har gått en särskild kurs i hur man väcker folk som sover på tåget för att klippa biljett. Det verkar nämligen så.

Jag sover alltid, alltid på tåget. Sätter mig direkt för att sova, man kan ju inte så noga veta när konduktören behagar dyka upp. Nästan samtliga väcker en genom att väldigt varsamt lägga handen på ens axel, precis lagom för att man skall väckas, men inte så man blir skrämd.

Så frågan är om de har lärt sig det på en kurs eller om de utvecklar denna förmåga med åren genom att väcka folk på "fel" sätt.

Och vad fan handlade det här om egentligen. Det som lät så bra i skallen.

Har inte riktigt fastnat i Oblivion än. Stort är det i vilket fall. Tyvärr är jag rätt sompig på förstapersonsspel. Det skall vara lite mer strategi för att vara min keps egentligen. Typ Sid Meyers Civilisation.

5 Comments:

  • vad skumt! jag har alltså ALDRIG blivit väckt på ett tåg... det har varit mitt knep när jag varit pank och bara tvungen att åka nånstans, att låtsas sova. har funkat varje gång faktiskt.

    By Anonymous Anonym, at 1:09 em  

  • Funkar bara om tåget kommer någonstans ifrån så att de kan tro att du varit på från början. Åker man från starthållplatsen är det svårare med det trixet ;o)

    By Blogger Akut Insikt, at 1:44 em  

  • ah. you smart guy.

    By Anonymous Anonym, at 2:39 em  

  • häng den kring halsen biljetten, i ett långt snöre. kanske en skidjojjo. så kan konduktören klippa den medan du sover.

    By Blogger Chris, at 9:13 em  

  • Mjau. Men jag har ju pendlarkort... tänk om någon knycker det från mig då jag sover...

    By Blogger Akut Insikt, at 11:12 em  

Skicka en kommentar

<< Home