Akut Insikt

torsdag, juni 29, 2006

Okej. Analys.

Om jag har räknat rätt så har jag haft fyra längre förhållanden. Med längre menar jag på omkring ett år eller längre. I samtliga fall har efterträdaren varit bättre än företrädaren. Det är ett gott tecken! Samtidigt funderar man över hur många gånger jag är tvungen att byta innan det är gott nog.

I och för sig "byter" man inte, men i alla fall. Skulle det utveckla sig i en angenäm riktning med det projektet som är på programmet just nu ser jag en annan skrämmande trend. För om det nu blir så så är det andra gången i rad jag stjäl någons madam. Fast man stjäl ju inte heller förstås. Man väljer väl fan själv... är det inte så? Tacka för det.

En kompis bad mig uppskatta mina odds i projektet. Jag drog till med 50/50. Men det där skiftar känns det som. Idag blåser vindarna mitt håll.

Citat från AÅ får avsluta "Jag tar ett steg åt höger, jag tar ett steg åt vänster, jag tar ett steg rakt fram, men jag stegar aldrig bakåt igen". Här kan ni ladda ner den.

6 Comments:

  • vill du ha henne trots att hon är gift eller därför att hon är gift? hon kan vara gift.

    By Blogger Chris, at 8:16 em  

  • Trots. Definitivt trots. So very much trots. Det är ett jäkla aber det där.

    Därför... det där fattade jag inte riktigt... för att det skulle vara omöjligt då eller? Förbjuden frukt?

    Jag ser inte riktigt så på saken. Finns inga förbjudna frukter. Vi är alla självständiga och självbestämmande individer som gör våra val alldeles av egen och fri vilja vilket gör det faktum att hon är gift till en jävligt komplicerad komplikation bara.

    By Blogger Akut Insikt, at 9:01 em  

  • och där hade du visst skrivit det jag menade..minus barntillägget.. nu ska jag sova...

    By Blogger felicia, at 12:40 fm  

  • Min fru och jag har varit ihop i 6 år och det hela började med att hon var förlovad. Att inte stoppas av det var det bästa jag gjort i hela mitt liv. Märk väl dock att det var hon som gjorde valet. Så är det ju nästan alltid...

    Om hon är skitless på vårat förhållande och jag inte kan/vill/orkar göra något åt det så förväntar jag mig inte heller att hon kommer att stanna kvar.

    By Anonymous Anonym, at 12:07 em  

  • Nä precis. Skilsmässor är ganska tragiskt i sig, men det är tamigfan ännu mer tragiskt att harva vidare med någon man inte längre gillar.

    By Blogger Akut Insikt, at 3:31 em  

  • Man får buga för länken i bloggen=) Annars ska jag väl hålla tyst i detta lite känsliga ämne då jag tyvärr inte har nåt att tillföra. Lycka till i alla fall. Utan valmöjligheter finns det ju ingen mening med nåt, så att säga.

    By Blogger Kommissarie Akut, at 4:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home