Akut Insikt

måndag, februari 13, 2006

Funderade över om jag skulle kolla mot mitt OS-tips löpande eller summera i efterhand.

Här kommer i alla fall en sammanställning:
Anja - 1 guld (storslalom)+ en medalj av annan valör (super G).
Björn Lind - 1 guld (skidsprint)
Hocketjejerna - Brons (med riktig astur tar de USA i semin och får ett silver)
Curling - minst en medalj
Anna Dahlberg kniper nog en sprintmedalj också (ej guld)

Sedan tror jag på en bonusmedalj från utförslaget (minus Anja).

En medalj jag verkligen verkligen vill ha men inte kommer att få är hockelandslaget.

Så här skrev jag härom veckan "Skidskyttet och Olofsson kan ni glömma. Hon blir inte bland de 10 främsta." I skrivande stund är hon på 28:e plats efter 4 bom (efter två skjutningar) på inledande 15 km.

Så här långt stämmer det ju i alla fall.

Måste säga att jag funderade lite igår gällande Olofsson. De har tydligen 3 distanser numer i slidskytte, det gör ju att hon med lite tur kan få till det. Men mitt tips står fast. Ingen OS-rutin mot massor av OS-rutin brukar inte gå nåt vidare.