Akut Insikt

tisdag, januari 31, 2006

Jag har inte sett Virtanens talkshow tidigare. Såg de avslutande 10 minuterna i gårdagens program. Olle Ljungström och nån som jag inte kände igen var gäster.

Virtanen är nog en sådan som behöver tänka igenom vad han vill ha sagt/förmedla. Jag har läst vad han skrivit lite sporadiskt och det är inte så pjåkigt. Ärligt på nåt vis, vilket alltid uppskattas.

Men i TV... Virtanen kan vara en av få som har minus i karisma och utstrålning. Dessutom verkade han inte ha nåt manus till programmet utan de bara satt av tiden och dillade. Virtanen-vill-bli-kompis-med-alla-gäster-program... typ. Jag har i och för sig tänkt mig att det vore skönt med ett program där de bara dillar om ditten och datten, men det funkar definitivt inte med V vid rodret.

Jag vet inte om det var menat som ett skämt eller om det var för att dra upp tittarsiffrorna för Virren, men "Late show" med David Letterman sändes direkt efter Virren.

Han hamnar ju inte i bättre dager genom att efterföljas av den störste precis. Snälla Virtanen. Inse att det är skit och lägg ner verksamheten. Skriv istället.