Akut Insikt

fredag, januari 27, 2006

Ett hål i mitt hjärta


Efter många om och men och sen och kanske och jag vet inte har sett "Ett hål i mitt hjärta" av Lukas Moodyson (ett eller två "s" det är frågan).

Jag minns att filmen blev, så att säga, sågad längs fotknölarna när den kom. I princip från alla håll. Min tanke var att kritikerna ville sätta dit Lukas efter alla mega-brak succeér han hade haft med "fucking Åmål" och "Tillsammans".

"Ett hål i mitt hjärta" handlar om en porrfilms"regissör"... en snubbe som spelar in sunkiga p-rullar hemma i sin ännu sunkigare lägenhet. Sanna Bråding spelar "Tess". Filmen är mörk och äcklig. Ärligt talat har jag än idag inte hört vilket budskap filmen hade, kanske hade den inget ty jag minns att Lukas alltid sa att det var upp till tittaren att bedöma (i sann konstnärsanda).

Kort sagt var den rätt kass. Det finns dock två saker som är positiva, dock inte så positiva att enkom dessa två gör filmen sevärd.

1. Torsten Flink ber den manlige huvudrollsinnehavaren att cykla lite i lägenheten för att få lite "dokumentärkänsla" varpå han cyklar runt i den lilla lägenheten trots att det är så litet att det inte går att cykla. Men det blir komiskt i alla fall... jag vet inte riktigt vad det är för dokumentärt med att cykla i en lägenhet, men ändå
2. Sanna Bråding är näck en hel del.

Cya at Monday my friends// Akut Insikt

1 Comments:

  • En liten lek som går bland bloggarna. Du kan ju haka på om du vill. Måste ju fixa fem andra som också ska svara. Reglerna finner du i min blogg under inlägget "Vanor och ovanor".

    By Blogger Kommissarie Akut, at 8:27 em  

Skicka en kommentar

<< Home