Akut Insikt

tisdag, januari 24, 2006

Heja Polisen

http://www.expressen.se/index.jsp?a=512060
"Rapartisten Jesse JPS Piisinen, 21, har pekats ut i jakten på Hagamannen"

"-En tant började till och med slita av mig mössan"

Alltså. Pliiiiiiiiis. Någon jävla rimlighet måste det väl få finnas? Grabben är år 2006 21 år gammal. Hagamannens första attempt gjordes 1998, dvs för 8 år sedan. Skulle snubben vara 13 år när han tog sitt första offer? Skulle inte offret i sådant fall kunnat vittna om att det inte var en nybliven tonåring utan hår på kuken som försökt våldta henne? Jävla sätt av folk att ge sig på alla som liknar en fantombild bara för att han/hon liknar fantombilden. men just det ja... han hade blivit riven av en katt i ansiktet... jamen då MÅSTE det ju vara han som är Hagamannen.

Jag tycker om att läsa insändare. Roligt att läsa om vad folk retar sig på. Lite som en blogg, fast utan kontinuitet. När en insändare är undertecknad av exemeplvis "Adolf (s)" eller "Majsan (fp) eller "Roland (m)" får jag nästan kräkkänslor. Finns inget värre än hobbypolitiker (eller andra typer av politiker) som anser att de skall skriva insändare. jag kan liksom inte lita på någon som går något partis ärenden. Oavsett hur "övertygad" han eller hon är så luktar det rutten fisk. Det kan banne mig inte finnas en enda politiker i Sverige som är HELT överens med partiets alla ståndpunkter. I sådant fall är man hjärntvättad och skall tas in på psyket.

Nej, Sverige borde i högre grad tillåta personval till riksdagen. För personer utan partitillhörighet. Varför varför är det omöjligt?? Varför?