Akut Insikt

fredag, januari 20, 2006

Rippar Akut Åsikt i vanlig ordning. Men fängsla mig då.

1) Varför bloggar du?
Därför att jag har så jävla mycket teorier om allting som jag måste ventilera. Varför gör jag inte det face2face då? Därför att jag inte vill ha "mentalsjuk" stämplat i pannan. Jag älskar att försöka förstå mig på varför saker och ting blir som de blir. Analys-knäppo helt enkelt. En annan anledning till varför jag bloggar är att det är ett väldigt otvunget sätt att skriva på. Ingen kan komma och säga åt mig vad jag skall skriva om. Du kan skriva precis vad skit som helst, du får stava hur mycket fel du vill eller bygga meningar som är helt obegripliga utan att någon kan påverka dig. Kravlöst är således en bra grej. När det gäller bloggande och sex. Har jag hört.

2) Vad skriver du om?
Allt och inget. Det beror lite på om jag haft tid att fundera på bloggen eller inte. Idag till exempel har jag inte haft det, varför det blev ett jävligt sopigt inlägg, men samtidigt känner man lite prestationsångest över att man måste skriva något varje dag.

3) Hur gör du?
Ofta kommer jag på jäkligt bra inläggsteman när jag ligger för att sova. Sen somnar jag och glömmer bort dom och så blir det bara skit istället. Annars slökommenterar jag nån sopig artikel eller nåt.

4) Hur ofta skriver du?
8-10 inlägg i veckan.

5) Vad har bloggandet betytt förr dig?
Bra fråga. Jag vet inte om det betytt någonting. Mest har den väl gett mig dåligt samvete för att ingen (INGEN) av mina nära och kära vet att jag skriver blogg. Inners inne har jag nog ett behov av att skriva av mig skiten. I och med det kanske man kan säga att jag blivit en mycket mer harmonisk och balanserad människa sedan jag började blogga. Vad vet jag? Klart jag vet, men jag skriver så för att jag inte har nån lust att konstatera det. Än i alla fall.