Akut Insikt

onsdag, januari 25, 2006

Jag har ingen bil. Det är inte viktigt för mig. Mer än så till vida att jag inte kan åka och storhandla. Eller... det blir i vilket fall en rätt besvärlig operation att storhandla.

Sedan några år tillbaka hade jag bestämt mig för att om/när jag bestämmer mig för att köpa en bil så skulle det bli en sådan här. Det är en Honda S2000. Egentligen är det nog en tjej-bil. Men sådant skiter jag högaktningsfullt i. Det är en billig och snygg roadster. Punkt.





Men hux flux dyker Volvo upp med en fin liten pärla. Volvo var nog min sista gissning för vilket märke som skulle tillverka en bil som tilltalar mig. I alla fall har de lanserat något som heter C30. Sannolikt blir den väl många resor dyrare än Hondan, men på nåt sätt så verkar den vara lite mer praktisk och lite mer köra-på-vintern-vänlig än Hondan. Fina är dom båda två i alla fall.



Alltså. Man skall passa sig för att träffa vänner eller bekanta som har djävliga barn. Det gör bara att man inte vill skaffa barn själv. - ett gammalt turkordspråk