Akut Insikt

måndag, januari 30, 2006

Gör om, gör rätt sa dom alltid i lumpen när något inte var bra. Jag tog bort min lista över olater/ovanor. Tänkte göra ett nytt försök idag. Rättare sagt nu. I nyktert tillstånd. Saker blir så mycket bättre på det viset.

Förlåt Felicia.

1. Jag är dålig på att hålla ordning omkring mig. Försöker hålla allt i huvudet, möten, vart jag lagt saker och ting, och så vidare. Det jag kan säga till mitt försvar är att jag är ganska bra på det, men det innebär också att jag kan glömma bort en del möten och så.

2. Jag är dålig på att klaga, jag klagar nästan aldrig trots att det är uppenbart att något är vajsing. Det kan vara på nån tjänst eller nån vara som är pajko, jag orkar inte klaga. Orkar är nog hela förklaringen. Jag ids inte. Exempelvis så märkar jag ganska ofta att de slår in fel pris på en vara i affären, men jag orkar inte jiddra om saken utan betalar snällt och ser glad ut.

3. Punkten med att jag är dålig på att hålla kontakten med familjen får vara kvar, för det är jag. Men jag vill inkludera mina vänner i den punkten också. Dålig är ordet. Nån dag får jag väl tipsa om min blogg så de kan följa mig ändå. Just nu läser såvitt jag vet ingen av de jag känner min blogg.

4. Jag dömer folk efter första intrycket. Nästan alltid är mitt första intryck riktigt, men om det är fel tar det lite tid för mig att acceptera detta och göra en omprövning gällande huruvida jag tycker om personen eller inte.

5. Jag är ganska lat. Det innebär att om jag skall göra något försöker jag först tänka ut hur jag kan göra det med så liten arbetsinsats som möjligt. Vill man vara snäll kan man säga att det gör att jag arbetar effektivt. Dvs jag gör det mesta på det mest effektiva sättet jag kan komma på.

Ikväll börjar Floor Filler. Det skall jag se.

Tydligen har jag bett Felicia att göra en lista. Jag bad också att få gifta mig med henne, men det föll inte i god jord.

Så kan det va. Ni andra uppmanas härmed att göra upp en lista. Jag orkar inte specificera vilka jag "utmanat" i och med detta. Nog om allt.

Skriver igen närmare jul.

2 Comments:

  • Jag kan inte minnas att jag tackade nej till frieriet, som jag ser det uttryckte jag endast min förvåning.

    By Blogger felicia, at 7:10 em  

  • se så, se så, det ser inte så illa ut allt kanske inte blev sämre för att du inte var nykter. Annars kanske du varit för lat (5) :-)

    By Anonymous Anonym, at 9:29 em  

Skicka en kommentar

<< Home