Akut Insikt

onsdag, augusti 16, 2006

Nytt jobb?

Jag har varit på intervju för ett annat jobb idag. Börjar bli jävligt less på dessa intervjuer/are som är stöpta i exakt samma jävla form.

1. Berättar lite om företaget
2. Berätta lite om dig själv
3. Lite avslutande frågor

Jag har varit på en enda riktigt bra och givande intervju och det var hos en headhuntingfirma. Klyschor som staplas ovanpå varandra gör både mig och invervjuaren till maskiner som frågar och svarar enligt ett på förhand bestämt schema.

Jag vill egentligen inte byta jobb, men brukar söka lite jobb då och då ändå. Varför? Jag vill ha bättre betalt helt enkelt. Är pengar allt då? Är det inte bra att du trivs? Är inte det värt mycket.

Jodå. Visst är det det. Men min erfarenhet av mig själv (och den är ganska stor) är att jag trivs med vad jag än gör. Jag har än så länge aldrig vantrivits på något jobb jag har haft. Någonsin.

Dessutom finns det personer på mitt nuvarande jobb jag helst inte vill vara mer än en armlängd ifrån. Det talar emot ett eventuellt byte. Fast jag vet inte... kanske leder det ingen vart ändå. Så jävla trött på att allting skall ta sån förbannad tid. Så jävla less.

På tal om det så säkte jag det här jobbet den 10:e maj. I fredags hörde de av sig. Här går det undan må ni tro.