Akut Insikt

söndag, augusti 13, 2006

Em är inne i sin slutfas. Christian, Johan, Susanna och Carro, Grattis. Ni har gjort ett bra jobb.

Låt se nu... inom löpningen skanra jag vissa distanser. Varför springer man 100, 200, 400, 800, 1500, 3000 (hinder), 5000 och en mil? Vart tog de fina distanserna 300, 500, 600, 700, 900, 1000 jaja, ni fattar vad jag menar... varför bara dessa som vi springer? Varför inte färre?

Och ärligt talat tresteg?? Varför tre steg? Man kan ju fatta att man vill veta vem som springer snabbast, hoppar högst eller längst eller vem som kastar saker längst. Men tre steg? Jag är väldigt väldigt nyfiken på vem i hela världen det kan vara som kan ta de tre längsta kliven i en följd. Stupid. Undrar vem som kan de de 100 längsta kliven?

Gång är så jävla dumt att jag egentligen inte har lust att över huvudtaget kommentera det, men det går heller inte att låta bli. Det mest lustiga är att samtliga gångare först måste besöka John Cleese på "the department of silly walks" (om ni minns den sketchen med month mython). Löjligast walk vinner. Eller liksom... undrar undrar vem som kan ta sig från punkt A till punkt B på snabbast sätt, fast inte jättesnabbt. Nej, de skall gå jättelustigt samtidigt...

Under semstern har jag fått en miljard såna här meddelanden "This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this." - Det önskar fan jag också.

Dessutom har Mr Ali Mussa mejlat mig med ett finfint businesserbjudande.
" In my department, I discovered an abandoned sum of$30million USD(THIRTYmillion US dollars)only , in an account that belongs to one of our foreign customers who died along with his entire family in a plane crash that took place in Kenya,East Africa,the Late DR. GEORGE BRUMLEY,a citizen of Atlanta,United States of America but naturalised in Burkinafaso,West Africa and contractor with ECOWAS,(ECONOMIC COMMUNITY OF WEST AFRICAN STATES) ."

Och tro det eller ej, men jag kommer få 40% (!) av dessa trettio miljoner dollars. Fantastiskt. Dessutom behöver jag inte göra ett smack.

En sak till... Varför är vintersportare så otroligt mycket fulare än de som ägnar sig åt sommarsport?

2 Comments:

  • Det är väl med sommar och vintersportare som med folk på radio och tv. Är man för ful för tv så får det bli radio istället och är man för ful för sommarsport får det blir vintersport istället, där det finns möjlighet att gömma sig bakom mössor, hjälmar och annat...

    By Anonymous Anonym, at 8:45 em  

  • Är det så enkelt? Jag som trodde det handlade om att prestera idrottsliga resultat...

    By Blogger Akut Insikt, at 9:53 em  

Skicka en kommentar

<< Home