Akut Insikt

söndag, augusti 13, 2006

Förts mat sedan det som komma skall

Vill rekommendera alla som är i Västerås och som behöver ett relativt billigt mål med mat att visitera "Spicy Hot - Take away" på Sturegatan 20. Thaimat billigt och gott.

Idag på Spicy Hot.
AI: Jag vill ha stekta nudlar med kycklingfilé, fläsk, räkor och jordnötter
Kines: Skall det vara jordnötter till?
AI: Ja tack, och stekta nudlar, kycklingfilé, fläsk och räkor också tack.

Förvisso var det ju vänligt av honom att försöka påminna mig om att jag var allergisk mot nötter, om jag nu vore det. Men jag kan inte låta bli att reta mig på sådana här saker. Ingår nötter i rätten VILL jag ha nötter.

Morelli. Here we go: (trots att det smärtsamt visar vad jag läser för skit)
1) En bok som förändrade ditt liv?
Alltså... Egentligen tror jag att alla böcker förändrar ens liv men Jan Guillous Ondskan var den bok som fick mig att frivilligt läsa fler böcker.
2) En bok du läst mer än en gång?
Endast en vad jag vet... Parfymen at Patrick Süskind.
3) En bok du skulle vilja ha med på en öde ö?
Det beror ju lite på hur länge man måste tanna där, blir vistelsen långvarig vill jag ha en väldigt väldigt tjock bok.
4) En bok som fick dig att skratta?
Minnet är ganska kort så jag får säga Tärningsspelaren av Luke Rhinehardt
5) En bok som fick dig att gråta?
Jag har lite förkärlek för böcker/filmer där hjältarna dör varför jag inte riktigt kan gråta på riktigt av att de dör eftersom jag egentligen gillar det.
6) En bok du önskar hade skrivits?
Inte vet jag... lite tvådelad där... ena delen av mig vill att det skrivs böcker om mycket mycket mer, att alla som orkar skriva en bok skulle få ge ut den, den andra vill att alla skitböcker skall brinna i helvetet.
7) En bok som inte borde skrivits?
Se föregående svar, men Lättja - Hur du går så lite som möjligt på jobbet ligger väldigt nära till hands.
8) En bok du just nu läser?
Jag läser nog tio tolv böcker simultant (jag gör alltid så) ett axplock: Alexander McCall Smiths Giraffens Tårar, Fredriks Strages Fans, Dostojevskis Idioten, Dennis Lehanes Gone, Baby, Gone, Dean Koontz Falskt Minne, Ulf Lundells Friheten, Ernst Brunners Vallmobadet.
9) En bok du tänkt läsa?
Vilken som helst av Ernst Erunner. Varför har jag berättat tidigare.

10) Kulla fem pers.
Skulle inte tro det va!

2 Comments:

  • Hur man går så lite som möjligt på jobbet?! Märklig bok, tenderar att hålla med dig. Varför gå på jobbet när man kan åka skrivbordsstol?
    Och den där Erunner... är det en digital form av en fotbolls-högtravande-ordkackande-Akademiwannabe? ;)

    By Blogger deeped, at 1:35 fm  

  • Hahaha. Du fattade nog ändå. Gör. Gör skall det vara.

    By Blogger Akut Insikt, at 4:01 em  

Skicka en kommentar

<< Home