Akut Insikt

måndag, augusti 14, 2006

Sven Nylander har smetat in sig ganska ordentligt i sitt hörn. Ambassadör för Ren Idrott och allt. Men det gäller väl bara doping. Alltså doping får man inte använda när man idrottar ju. Kruxet är att kokain finns på dopinglistan.

Sven Nylander kraxar i sann friidrottaranda "jag är oskyldig", "någon måste ha lurat i mig det genom ett kosttillskott", "knarket blev planterat på mig", "knaket fanns i ett papper jag skrivit ner numret till langaren på" och så vidare. Inte mitt fel. Inte mitt fel. inte mitt fel. jag är oskyldig. Om någon kan så nämn en (EN ENDA) friidrottare som vid dopinganklagelser direkt erkänt. En enda är allt jaag begär.

Polisen vet ju såklart vad de talar om. De preliminära testerna (som inte håller juridiskt) visade på knark. Som polisen sa så brukar de vara tillförlitliga. Klart de är. I och för sig var ett at de tio prov som tagits "rent", jag har dock svårt aatt tänka mig att det enda skulle vara Svens.

Varför gör Svenne på detta viset då? Sannolikt köper han sig lite tid. Lite tid att sopa igen, reparera förbereda sin egen begravning inom Ren Idrott, funderar på försvarstal, funderar på bästa vägen ur detta klockrena dumstrutuppträdande han just gjort.

Dagens dumstrut går alltså till Sven Nylander.

8 Comments:

  • Grejjen är nog att Svenne har varit ren som snö fram till den kvällen då han tänkte: "Patrik Sjöberg verkar vara en kul kille att parta med. Honom hänger jag på...".

    Den tanken är en lika med ett positivt drogtest 10 gånger av 10...

    By Anonymous Anonym, at 3:12 em  

  • var väl en snubbe i det brittiska staffetlaget som erkände för två år sen (han var tillbaka i år efter sin avstängning). Har glömt vad han hette, men han erkände ju både det ena och det andra och inte bara för det han åkte fast, vilket resulterade i en massa förlorade tider och medaljer för honom och hans lagkamrater som var lite sura i år när han var med igen...

    By Anonymous Anonym, at 5:08 em  

  • D: tror inte en sekund på att han aldrig tetat kokain tillsammans med sjöberg förut. Jag menar. Det är så osannolikt att det inte finns.

    Mr: Dwain Chambers är det du tänker på. Han erkände en hel del grejer han inte åkt fast för ja, men först efter han var rökt.

    By Blogger Akut Insikt, at 6:03 em  

  • håller helt med- Dumstrut på honom. Det där "det måste ha funnits i drinken" är ju ett gammalt dåligt tonårsbrudsskämt. Att erkänna direkt är det bästa- nu framstår han ju bara som både feg & lögnaktig..Man kanske ska ringa stackarn och erbjuda honom sina pr-kunskaper..

    By Blogger Morelli, at 10:15 em  

  • Ja, han är ju en stjärnsmäll som borde kunna skapa ett alldeles eget universum tycker man.

    Du har förresten en utmaning i min blogg. det gäller böcker, som du verkar gilla.

    By Blogger Kommissarie Akut, at 10:52 em  

  • Morelli: som sagt dumstruten för hela veckan till Svenne.

    AÅ: Jag har redan gjort den ju.

    By Blogger Akut Insikt, at 11:12 em  

  • Fast nån dopingnisse påpekade att kokain är bara räknat som doping om det tas i direkt samband med tävling. Antagligen det som Nylander tänkte: "men va fan - jag ska ju inte tävla! Ge mig en lina Putte!".

    By Blogger deeped, at 1:32 fm  

  • Deepo: Jovisst, fast jag tänkte nog närmast på den där reserven på 100-meter som också åkt fast.

    By Blogger Akut Insikt, at 4:00 em  

Skicka en kommentar

<< Home