Akut Insikt

lördag, augusti 19, 2006

Midnattsloppet - Check

Har precis sprungit klart midnattsloppet. Jag hade siktat på en tid under 45 minuter (10 km). Lyckades springa fem ynka sekunder per kilometer för sakta. Suck. 45:50 alltså. Nåja. Trots nederlaget firar jag med en white russian, just nu på kontoret.

Hade förberett med vodka och kaluha färdigblandat och ett paket ekologisk rödmjölk. Skål!

Det enda som grusade mina planer lite grand var den förbannade nattvakten på jobbet som behagade att inte befinna sig på sin plats när jag kom tillbaka efter loppet. 20 fucking minuter fick jag vänta. Skitvakt.

Jaja. "Fin" tröja, medalj, sportdryck och banan var vinsten i detta jippo. Eftersom jobbet stod för pistolerna var mitt eget svett det enda jag betalade för tröja, medalj, sportdryck och banan. Ett bra pris tycker jag.

Skål och god natt.

8 Comments:

  • heja heja!
    jag kutade en mil FÖRRA helgen men tog inte tid..skulle också vilja klara på det på 45---nästa år kanske....

    By Blogger Morelli, at 10:01 em  

  • Om du klarar milen på samma tid som jag så kommer du bland de hundra bästa damerna. det är inte det sämsta det inte.

    By Blogger Akut Insikt, at 10:55 em  

  • aha! det vill jag vara! bland de 100 bästa- men är det sådana där kvinnliga proffs som springer så fort?...vad är "normaltid"? Mina tävlingsinstinkter vaknade förra året på mitt livs första tävling- jag fick värsta kicken o kutade förbi rätt många lunkande kvinnor...

    By Blogger Morelli, at 8:33 fm  

  • Haha. "Normaltid"... ja du... personligen tycker jag att man skall skämmas om man som man springer milen långsammare än 52-53 minuter. Kvinnorna skall skämmas om de springer mer än fem minuter långsammare än det.

    Men det är vad jag anser.

    By Blogger Akut Insikt, at 11:45 fm  

  • okej. jag ska klocka mig nästa gång. 57 minuter MAX...det borde jag fixa

    By Blogger Morelli, at 11:00 fm  

  • Let me know hur det gick.

    By Blogger Akut Insikt, at 12:13 em  

  • det lovar jag. Men allvarlig talat är inte det samma sak som 10 km i timmen? Är inte det gåtakt?

    By Blogger Morelli, at 9:18 fm  

  • Det är samma sak som 10 kmh. Jag tror inte du klarar gå en mil på en timme. Jag har för mig att man går 5 km på 45 minuter ungefär. I marschtakt typ.

    By Blogger Akut Insikt, at 10:52 fm  

Skicka en kommentar

<< Home