Akut Insikt

tisdag, augusti 22, 2006

Lycka till MP

Jag har inte lyckats hitta länken till artikeln jag hade tänkt skriva om. Men den handlade i alla fall om att Maria Wetterstrand (mp) hade varit i Ånge för att agitera på torget. Tyvärr hade det inte kommit en enda person så den enda publiken bestod i tre poliser som skulle hålla ordning på massorna.

Jag undrar vem som känner sig dummast i den här historien. Här är alternativen:

Maria Wetterstrand. För att hon åkt över halva Sverige för att mötas av noll personer inför det stundande valet.

Poliserna: Som är tvungna att vakta varandra under denna icke existerande folkansamling.

MP i Ånge: Som inte lyckats få en enda person att komma till torget när tjusiga språkröret kommit till byn.

Journalisten: Som skickats över halva Sverige för att skriva en artikel om detta spektakel och det visar sig att det inte blir någon agitation. (Nu fick han/hon i alla fall ihop en rolig historia (med bild på de tre poliserna och allt) som lyckades roa mig.

1 Comments:

  • Micke: Aftonbladet igår... men jag lyckas verkligen inte hitta länken. i och för sig ansträngde jag mig inte så hårt...

    Too: Hej på dig du. Mjo, kanske... men poliserna måste känna sig bra dumma dom också.

    By Blogger Akut Insikt, at 4:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home