Akut Insikt

onsdag, augusti 23, 2006

Förslag

Till SL-Connex

Jag åker varje dag tunnelbana och blir gräsligt irriterad på att ibland/ofta sitta omringad passagerare som talar med varandra. Ofta talas det om personliga saker jag inte har det minsta intresse/nöje av att höra. Skulle man inte kunna införa särskilda vagnar på tunnelbanan/pendeltåget där det är förbjudet att prata med varandra! Så svårt kan det inte vara att sätta upp en dekal.

Dessutom slås jag ofta av hur irriterande det är med alla som klär ut sig i allehanda kostymer i kollektivtrafiken. Det kan vara gälla färger såsom rött eller gult vilket uppfattas som mycket störande av vissa (mig bland annat). Det vore därför på sin plats om SL/Connex kunde införa särskilda vagnar för oss som gillar att klä oss i mer traditionella färger såsom brunt och grått. En dekal kan inte vara så svårt att sätta upp.

För att inte tala om barn. Barn borde för alltid vara bannlysta från kollektivtrafiken. Sätt upp dekaler! Ungdomar i skolför ålder måste väl få åka med tyvärr. Något som slagit mig är dock aatt dessa tenderar att bära olika huvudbonader såsom keps eller en form av duk. Detta borde vara strängt förbjudet. Det tillhör faktiskt allmänt folkvett att inte bära huvudbonad inomhus. Men eftersom detta inte uppmärksammats av dagens ungdom skulle en dekal som påminner om detta inte göra någon skada.

Eller också åker såna som jag, som inte klarar av att vistas bland vanligt folk, bil till jobbet istället. Det kunde ju vara en idé.

2 Comments:

  • Jag vet inte vilka det är du talar om. Men Internet är tillgängligt även för miljöpartister, så skicka du om du vill.

    By Blogger Akut Insikt, at 12:08 em  

  • Aj fan. Jaja. Men vi säger så här då... du får gärna stjäla det jag skrivit och göra vad du vill med det under egen signatur.

    By Blogger Akut Insikt, at 3:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home