Akut Insikt

fredag, juli 21, 2006

100

Alla jävlar skriver sådana häringa listor. Får väl se hur långt jag kommer...

1. Jag anser att jag är för dåligt insatt för att överhuvudtaget få rösta
2. Jag vet att jag är mer insatt än genomsnittet
3. Jag har cyklat omkull så ordentligt att jag borde vara död
4. Jag är 100% säker på att jag skulle överleva en flygkrasch
5. Jag har stulit hundratals cyklar (länge sedan nu dock)
6. Jag har massor med ärr som jag ofta visar upp
7. Jag har aldrig brutit något ben i kroppen
8. Jag har aldrig varit i ett slagsmål (men blivit erbjuden stryk en gång)
9. Jag har vunnit VM i en kvasisport sju gånger
10. Jag tycker själv att jag är fenomenal på att laga mat
11. Jag blir kär i alla tjejer som har bild på sig i sina bloggar
12. Jag har nästan aldrig varit kär på riktigt (i alla fall inte så det hållt i sig)
13. Jag blev (blir enligt vissa) ofta för full
14. Jag tycker att nästan alla andra är dummare än jag
15. Jag verkligen avskyr vintern
16. Jag har inte alla album av någon artist (...eller...jo förresten Placebo)
17. Jag är uppväxt på bondgård
18. Jag gillar mycket att umgås med J-Dog
19. Jag tycker det är helt sjukt att min morsa träffade farsan när hon var 14 och att de
fortfarande håller ihop
20. Jag har rätt dålig karaktär
21. Jag är fruktansvärt envis
22. Jag vägrar att förlora
23. Jag är helt övertygad om att alla tar rätt beslut alltid
24. Jag har alldeles nyligen beställt sprit från internet
25. Jag har testat droger men gillade det inte
26. Jag tycker det är konstigt att ingen av mina kompisar är bögar
27. Jag misstänker att en eller flera av dom är bögar och att det är på tiden att de kommer ut.
28. Jag har svårt för att skaffa tjejkompisar
29. Jag har i stort sett slutat äta godis och saknar det inte
30. Jag började läsa böcker ganska sent och Ondskan var den första bok jag läste
31. Jag förfalskade bokrecensioner i skolan
32. Jag hade etta i tyska, engelska, svenska, och rättskunskap på gymnasiet
33. Jag har tagit en magister i företagsekonomi
34. Jag anser att jag har väldigt lätt för att lära mig språk
35. När jag var yngre var jag livrädd att tala inför folksamlingar, nu gillar jag det
36. Jag dömer folk väldigt snabbt, ofta innan jag ens träffat dom
37. Jag ligger inte längre med tjejer jag inte gillar. Tror jag.
38. Jag började snusa när jag var 25 efter ett medvetet beslut
39. Jag och J-dog fyller år dagarna efter varandra
40. Jag inbillar mig att jag är bra på att ljuga
41. Jag tycker det är otroligt roligt att driva med folk
42. Jag kommer aldrig komma till 100 punkter på den här listan.
43. Jag tycker det mesta är ganska oviktigt
44. Jag har varken smycken eller klocka på mig
45. Jag är inte tatuerad men tycker det är coolt med tatueringar
46. Jag är inte piercad och tycker inte att det är coolt med piercing
47. Jag har en brorsa som är hortonom och en syrra som är hopplös
48. Jag fyller 30 i år och bekymrar mig inte ett smack över det
49. Jag duschar minst en gång om dagen
50. Jag gillar teveserien 24 och stör mig över att jag missat hela senaste säsongen
51. Jag blir sjukt brun om jag får vara i solen
52. Jag kommer sannolikt aldrig bli särskilt rik
53. Ofta skriver jag här bara för att ni inte skall glömma bort mig
54. Jag har insett att bloggvärlden består av ett fåtal som anser sig finare än övriga
55. Jag avskyr folk som anser sig vara bättre än andra
56. Jag anser mig inte bättre än andra. Bara smartare
57. Jag skulle aldrig gå ut utan att fixa till håret
58. Jag är dålig på att kallprata
59. Jag är rädd för att dö då jag åker bil, buss eller annat färdmedel som framförs i icke strikt yrkesmässig trafik
60. Jag skulle aldrig ta tillbaka en flickvän det tagit slut med
61. Jag har under den senaste månaden funderat över hur sund inställningen i föregående punkt är
62. Jag tycker om att fundera
63. Jag var ofantligt oordningsam men det verkar ha gått bort
64. Jag skulle på inga villkor förlåta en otrohet
65. Jag har aldrig varit särskilt framstående i bollsporter
66. Jag har haft sju rätt på V75 en gång
67. Jag har blå ögon men i passet står det att de är grå
68. Jag är mer generös än vad som är nyttigt för min ekonomi
69. Jag verkligen verkligen gillar att vara generös
70. Jag har funderat en hel del på filmen "Oldboy" de senaste dagarna
71. Jag försakar mitt arbete genom att skriva den här listan
72. Jag är väldigt naiv
73. Jag har krashat farmors bil och krockat min egen moped
74. Jag hade falskleg men vågade aldrig använda det för att köpa ut sprit (min kompis som inte var ett dugg lik honom på legget vågade dock)
75. Jag har inte kontakt med någon av mina klasskamrater från gymnasiet längre
76. Jag gläder mig uppriktigt åt andra som lyckas
77. Jag skulle vilja vara Zlatan
78. Jag har alltid varit en god löpare
79. Jag blir aldrig arg
80. Jag har flyttat nio gånger sedan -97
81. Jag tycker att "jag älskar dig" är så stark uttryck att jag nästan aldrig använt det
82. Jag håller alltid det jag lovar. Alltid
83. Jag är glad över att alla mina släktingar lever
84. Jag är förfärad över att de men framförallt jag måste dö
85. Jag kan skratta åt buskishumor
86. Jag tycker teater är löjligt
87. Jag är fortfarande lite sur över att ett gammalt ex rev sönder min nätbrynja
88. Jag stannar i förhållanden längre än jag vill
89. Jag tycker inte om att umgås med personer som inte dricker (eller har för stora bröst)
90. Jag tycker det är roligt med nya manicker (i två dagar ungefär)
91. Jag har funderat allvarligt många gånger på att go public med mig själv i bloggen men aldrig kommit på någon anledning till varför jag skulle göra det
92. Jag tycker det är jobbigt att resa men reser drygt 20 mil om dagen
93. Jag var på vippen att ge med mig när morsan ville att jag skulle ha samma frisyr som Jack Killian när jag var liten
94. Jag har aldrig ätit någon receptbelagd medicin
95. Jag tror på den riktiga kärleken trots allt
96. Jag är en helt annan på jobbet än hemma
97. Jag kopierar och sparar långa inlägg eftersom jag är rädd att de skall försvinna
98. Jag blir rastlös av att inte hela tiden lära mig saker
99. Jag tröttnar snabbt på det jobb jag har

5 Comments:

  • Jag älskar det här. Det här är bästa listan som någonsin cirkulerat i svenska bloggosfären. När folk får skriva själva och gör det på ett avslöjande sätt. Me likes!

    By Anonymous Anonym, at 2:41 em  

  • Jag tycker det är en jävligt jobbig lista, men så här i efterhand, när det är klart, så känns det ganska skoj.

    By Blogger Akut Insikt, at 2:55 em  

  • vilken sport?

    By Anonymous Anonym, at 5:18 em  

  • Haha...En gång för alla liksom! Cred till att palla med hela 99 punkter!

    By Blogger Kommissarie Akut, at 3:35 em  

  • Ellen: Nixpix. Glad prick utan några allvarligare krämpor.

    AÅ: Tack. Nu är det din tur.

    Cree: Svaret kommer per mejl.

    By Blogger Akut Insikt, at 8:43 em  

Skicka en kommentar

<< Home