Akut Insikt

torsdag, maj 04, 2006

Om er, mina barn.

Idag tänkte jag lista lite musik som ni lyssnar på men aldrig skulle erkänna att ni gillar.

Vi börjar med Akut Åsikt. Han lyssnar (lyssnade) i smyg på... hmmm... Blues, Timbuktu och Ken. Lite ohipp hiphop/rap sådär. Sen skulle jag tippa på att till exempel lite sån halvrock som Status Quo och/eller Def Leppard slinker ner i all hemlighet.

Chris: Bloodhound Gang och Green Day. Det är jag nästan säker på trots att hon aldrig skulle erkänna det.

Cree: Klart svårare nöt att knäcka eftersom jag tror att hon är ganska konsekvent i sin musiksmak, men eftersom jag måste så... hmmm... jag tror hon talar tyst om att hon lyssnar på mainstream synth/rock såsom Depeche´s senaste två eller Franz Ferdinand.

Deep.ed: Här har vi en som verkligen inte vill verka normal vad det gäller musiksmak, men jag tror att han i smyg lyssnar på gamla Carolaskivor med en nostalgisk tår i ögat. Dessutom kan jag tänka mig att det slinker ner lite Pulp, Radiohead och Oasis trots att det officiellt är för vanligt.

Morelli: Hon är lite svår att gissa vad hon skulle erkänna att hon lyssnar på, men vi börjar där i alla fall. Hon är något år för gammal för att hamna i Lars Winnerbäck-facket, skulle kunna vara Lundell men det känns inte riktigt rätt. Vart hamnar vi då? Uggla. Ebba Grön. Såklart en hel del amerikansk pop/rock då (pga historien) i stil med Live. Och där kanske man skulle kunna gissa på att hon (kanske inte lyssnade) men har köpt Nickebacks skiva/or och skäms över det. Nej, jag ger upp, hon är svår.

Någon mer som vill ha en analys??

13 Comments:

  • Stämmer bra att jag är för gammal för winnerbäck ´men lundell går faktiskt fetbort. HELST dansar jag till disco, se vidare i min blog- tror jag ska lägga ut en liten "om jag hade ett sommarprogram låtlista"

    By Blogger Morelli, at 2:57 em  

  • haha! :-D intressant hörrö. men jag, konsekvent? nä det beror nog på hur man menar... jag lyssnar inte på depeches senaste men får väl erkänna att jag var lite förtjust i franz ferdinands första när den kom. har dock tröttnat sedan länge. men visst lyssnar jag på mainstream ibland, det förnekar jag inte :-p

    By Anonymous Anonym, at 3:03 em  

  • Morelli: som sagt så är du svår. Men disco... jaja. Och jag skrev faktiskt att Lundell inte kändes rätt.

    Cree: Vad jag menade att du vill verka konsekvent i din musiksmak. Jag tror inte att det finns så många som är konsekventa på riktigt.

    By Blogger Akut Insikt, at 3:17 em  

  • Det stämmer rätt bra det där. Jag lyssnar väl istort sätt på all typ av musik, fast hårdrock går ganska bort. Annars är väl favoritmusiken rap-reggea och elektronisk musik som techno. Timbuktu är väl kanske inte min favorit, men han har gjort en och annan bra låt.

    By Blogger Kommissarie Akut, at 5:32 em  

  • äh du snackar skit mannen.

    By Anonymous Anonym, at 12:48 fm  

  • Näe Carola vetefan... däremot kan jag gott erkänna att jag lätt lyssnar på Oasis, Mando Diao och jag kan även lyssna på så mainstreamig musik som Kelly Clarkson. Grejen är väl att jag inte bryr mig om att vara "rätt" utan lyssnar på allt. Jag är ju gammal musiker för böfvelen! :)

    By Blogger deeped, at 11:51 fm  

  • Gamla musiker är väl väldigt noga med vad som är "rätt" och vad som är "fel" att lyssna på.

    By Blogger Akut Insikt, at 12:06 em  

  • green day? är det jag som är chris? didö (jeopardyljudet, tiden går ut). gissa igen. jag skäms för heeelt andra saker.

    By Blogger Chris, at 2:48 em  

  • Det är du som är Chris... jahaja. Då tolkar jag dig att det är något som är mer pinsamt... hmmm... Einstürtzende Neubauten behöver man ju inte skämmas för så det är säkert något svenskt... Säg för gud skull bara inte att det är Ledin eller Eva Dahlgren eller nåt i den stilen!

    By Blogger Akut Insikt, at 2:54 em  

  • prova simply red och typ wallflowers...

    By Blogger Chris, at 2:56 em  

  • Hehe... jaja, det var ju inte såå blodigt.

    By Blogger Akut Insikt, at 2:58 em  

  • Gamla musiker har slutat att skämmas helt enkelt :)

    By Blogger deeped, at 1:35 em  

  • Du upphör aldrig att förvåna mig... kan man då säga att du inte skulle skämmas över att säga att du lyssnar på Svenne Rubins och Östen med Resten (om det nu vore så)?

    By Blogger Akut Insikt, at 1:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home