Akut Insikt

tisdag, maj 02, 2006

Hela helgen har vi firat våran kungs 60-årsdag. Jag har inget emot kungen, tvärtom så tycker jag han verkar vara en rolig prick. Så länge han kan vara lika underhållande så tycker jag vi kan behålla honom. Han har lite samma minspel och uppträdande som George W Bush. Och med det menar jag att man tycker sig ana att han egentligen hellre skulle vara på någon fest drickandes en konjak eller champagne (eller vad det nu är kungar dricker... de dricker kungsvatten såklart... haha, nej den var dålig, jag tar tillbaka den) och bara rocka loss hela tiden.

På tal om att ta tillbaka något man sagt. När man var liten funkade det alldeles utmärkt, typ:

- Du vet han den där i 7a, vilken fläskhora alltså
- Nu skall du få stryk, du kallade mig för fläskhora...
- Nämen vänta, jag har faktiskt tagit tillbaka det där!!
- Jaha, förlåt, det visste jag inte

Det är annat när man blivit vuxen.

- Du älskling... skall du verkligen ha det där på dig?
- Vaddådå?
- Därför att du ser ut som en fläskhora i den.
- Vad sa du sa du?
- Oj hoppsan, äh, jag tar tillbaka det där.

Inte riktigt va. (observera att Akut Insikt aldrig skulle kalla någon för något sådant alls. Nånsin)

Jaja, tillbaka till kungen. Som ni kanske vet så är det en KLAR överrepresentation av personer med sina värderingar till vänster på den politiska skalan som jobbar son journalister men även generellt inom media.

Båda dom "stora" vänsterpartierna vill avskaffa kungen. Att politikerna inte gör något åt detta beror ju naturligtvis på att han har så stort folkligt stöd, men att tidningarna inte gjort ett enda allvarligt försök att bli av med honom genom en massiv smutskastningskampanj är mer svårförklarat.

Vågar dom inte eller behöver dom ha honom att skriva om även i framtiden? Jag vet inte riktigt.

Igår var det ett program om tjejer som ville förminska bysten. Go girls! Jag vill helst att min framtida tilltänkta skall ha C-cup eller mindre. Tydligen börjar det mer och mer bli ett orimligt krav då varje generation för större bröst än tidigare på grund av hormoner i maten och p-piller (sägs det).

För övrigt har jag väldigt svårt för övernaturliga saker som inte har någon logisk förklaring. Som till exempel det faktum att Sverige är det enda landet i hela världen som har problem med apatiska flyktingbarn.

8 Comments:

  • det är synd om de barnen. oavsett apati eller inte är det fruktansvärt synd om de barnen. jag förstår inte hur man ens kan överväga att inte låta dem stanna i sverige. om det skulle vara vuxna som missköter dem är det minst lika illa som om de blivit apatiska pga migrationsverkets jävla byråkrati, så låt dem stanna för evighet och framtid för i helvete. (å, lite arg nu, sorry.)

    ikväll, flaming lips! tjoho, nu är jag glad igen.

    By Blogger Chris, at 2:19 em  

  • Det var inte så jag menade, men i alla fall. Jag vill veta varför barn som åker till sverige blir apatiska.

    Du vet att jag är de svagas riddare.

    Problemet är att vi är semi eller helparanoida här i Sverige. Paranoida för social turism, för invandrare, för såna där med byxorna på halva röven som målar grafitti, för såna som lyssnar på hårdrock (du läste väl om den där snubben som inte fick bli stödperson pga att han var hårdrockare?), för ungdomar i allmänhet, för sjukdomar som inte finns, ja kort sagt för allt.

    Jag tycker allt skall vara öppet för allt. En liten passus vill jag dock lägga in; inom lagens gränser så klart.

    Och du skall gå? Fy fan vad jag vill gå på livemusik.

    By Blogger Akut Insikt, at 3:03 em  

  • Det är faktiskt inte sant att Sveige är det enda land som har sk apatiska barn, det är ett vläkänt fenomen bara att man kallar det olika saker i olika länder.

    By Blogger felicia, at 3:03 em  

  • Inte tillräckligt välkänt för medierna tydligen. Bra att vi rett ut detta.

    Alltså... ärligt... uppfattades mitt avlslutande stycke som sk främlingsfientligt?

    I sådant fall tar jag inte tillbaka det, men jag ber om ursäkt.

    By Blogger Akut Insikt, at 3:15 em  

  • nej, herre, det gjorde det inte. inte om fattar mellan raderna. jag blev liksom upprörd av mig själv när jag skrev kommentaren.

    By Blogger Chris, at 8:30 fm  

  • "Herre". Jo jag tackar jag...

    By Blogger Akut Insikt, at 8:37 fm  

  • återigen, jag tenderar att bli lite kristen ibland. det är självklart bara för uttryckets skull. fuck kyrkan liksom.

    By Blogger Chris, at 10:15 fm  

  • Man kan även få "herre" om du förstår vad jag menar.

    Ledtråd: Man kan bara få "herre" om man är man.

    By Blogger Akut Insikt, at 10:17 fm  

Skicka en kommentar

<< Home