Akut Insikt

fredag, april 28, 2006

"Vi har inget val, vi har inget val,
för om nånting skall ändras,
får vi göra som andra har gjort:
Vi får göra det själva."

Då kör vi.

Skulle köpa en ask huvudvärkstabletter på apoteket igår då kvinnan framför mig i kön skulle lämna tillbaka något hennes make "köpt fel". Så långt är väl allt som det ska. Men tanten i kassan på apoteket visste inte hur man skulle slå in det i apparaten. Så kan det väl vara. Men eftersom ingen hade tid att hjälpa henne stod hon helt sonika och väntade och därmed stoppade upp hela kön i typ 15 minuter. Jag bara begriper mig inte på varför hon inte bara ger tillbaka pengarna och slår in den där grejen efter stängning eller när tid finns.

Roliga affärsincidenter kan man credda min fader för. Vet inte om jag nämnt det i bloggen, men farsan är lantbrukare. Jag vill inte säga att det är på grund av det, men faktum är att han inte åker till "stan" så ofta. Typ aldrig (och när det väl händer åker han till "lantmanna" (Lantmännen)). I alla fall hade han åkt till nån supermerkado i "stan" köpt sina grejer men kom på att han behövde köpa en kasse också. Så han tar en kasse, lämnar fram en krona och står och väntar på att få tillbaka växel på kronan. Måste varit en väldigt rolig syn att se honom stå där med utsträckt hand när kassörskan förklarade att kassarna faktiskt kostar en krona nu för tiden.

Jag var tvungen att ställa mig själv den oundvikliga frågan "är jag en loser nu när jag blivit dumpad?" Jag kom fram till att det snarare är tvärtom. Det är el exo som är los loser.

Så var det med det.

10 Comments:

  • sist jag försökte lämna tillbaka något på apoteket så fick jag beskedet att man numera inte kan göra så, med motiveringen att jag skulle ha kunnat mixtrat med läkemedlet..?? men det är kanske bara i skåne de är så misstänksamma?

    By Anonymous Anonym, at 9:41 fm  

  • Det kan säkert fortfarande vara så, det var inget läkemedel hon skulle lämna tillbaka utan nåt annat (nån stor kartong) vet inte riktigt vad det var...

    By Blogger Akut Insikt, at 9:43 fm  

  • lämna tillbaka på apoteket? piller går ju alltid åt.

    om kaffet: när vi vet mer och jag blir föreslagen tid och plats eftersom det var från herrn frågan kom från början. (absolut inget socker, men gärna lite röd mjölk i. det räcker med att öppna mjölkpaketet i samma rum.)

    By Blogger Chris, at 9:52 fm  

  • ah... ok. ja lite bandage eller inkontinensblöjor är kanske inte sabotagerisken lika hög på. typ.

    By Anonymous Anonym, at 9:52 fm  

  • inte om det är piller för en åkomma man möjligen kommer att drabbas av femtio år framåt i tiden. piller blir gamla och verkningslösa med tiden säger nämligen min bror farmaceuten.

    By Anonymous Anonym, at 9:56 fm  

  • Cree: Prexis.

    Christina: Haha, skönt semiparanoid kommentar! Finns väl ingen som har socker i kaffet längre? Jamen då återkommer jag väl med tid och plats. Skall försöka låta bli att fega ur. Sånt är läbbigt ju.

    By Blogger Akut Insikt, at 9:57 fm  

  • Är dom verkningslösa kan man väl lika gärna äta upp dom då och hoppas på lite placeboeffekt åtminstone.

    By Blogger Akut Insikt, at 9:59 fm  

  • förvisso.

    By Anonymous Anonym, at 10:01 fm  

  • vad var det då? asså, om nån har nåt för the angst så här års föreslår jag möte på plattan i em klockan tre. cree, kan din bror fixa nåt? (ta mig på allvar please =)

    semiparanoid! jävla bra ord.

    By Blogger Chris, at 10:04 fm  

  • hehe... well, jag tror att min bror typ förlorar sitt jobb om han "fixar nåt". för övrigt rekommenderar jag sobril.

    By Anonymous Anonym, at 10:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home