Akut Insikt

torsdag, april 27, 2006

Öl igår. Seg idag.

Jag och en väldigt långtida vän tog ett par pils igår och diskuterade lilvet. Deep in deed. Jag vet inte om vi enades om någonting. Jag enades med mig själv att jag behöver någon att ligga med. Typ nu. Jaja, det löser sig väl.

Ett litet problem har seglat upp på grund av min/vår separation. Vem skall ta hand om hunden? (som jag verkligen har fäst mig vid). Det är inte särskilt sannolikt att det blir jag eftersom jag bor i västerås och jobbar i stockholm. Man rastar inte honom på lunchen precis. Men jävlar anamma vad fin han är.

Jag glömde Veronika igår. Veronika är bra. Material? Ne, jag tror inte det. Fast... kan jag bedöma det efter en natt? Om jag får vara lite fördomsfull så tror jag inte, med tanke på hennes yrke, att hon kvalificerar sig rent intellektuellt.

31 Comments:

  • Vaddå Veronika? What? Vaddå? Menar du mig? Inte väl?
    *blir paranoid*

    By Blogger Veronika, at 12:10 em  

  • Hur skall jag kunna veta det? Jag vet ju inte vem du är.

    Har vi legat med varandra?

    By Blogger Akut Insikt, at 12:17 em  

  • "...med tanke på hennes yrke" så, vad gör hon och vad borde hon göra för att duga?

    By Blogger Chris, at 12:29 em  

  • Alltså... egentligen har jag inte yrkespreferenser alls. Man måste dock uppvisa ett "okej" intellekt.

    Men eftersom jag inte lärt känna henne tillräckligt för att kunna ha en uppfattning om hennes intellekt drar jag slutsatser utifrån vad hon jobbade med.

    By Blogger Akut Insikt, at 12:31 em  

  • och ett okej intellekt would be? jag ger mig inte.

    By Blogger Chris, at 12:33 em  

  • Märker det, och det finns väl heller inget absolut svar på detta.

    Som en tumregel kan man kanske säga att någonstans "i närheten av min egen".

    Det hela handlar om att jag får akuta panikattacker av korkade människor och skulle därför inte palla att vara tillsammans med någon som är korkad.

    Det kanske är fördomsfullt, men det är dagens sanning.

    By Blogger Akut Insikt, at 12:38 em  

  • det är bara kruxet med det där objektiva och subjektiva i frågan. men fair enough, någon som man anser matchar en. sjlv har jag svårt för människor utan det jag kallar musiksmak. män som trallar U2 och dricker sofiero och tycker att det är höjden av finess. flickor också för den delen. eller snokar som aldrig har funderat i genusbanor. gör mig galen, helt säkert. man är så jävla bra själv, liksom... ja verkligen.

    By Blogger Chris, at 12:43 em  

  • Objektiviteten existens kan för övrigt diskuteras.

    Jag tycker definitivt att man kan få tralla U2 och dricka sofiero om man har lust till det. det är bara jävligt tragiskt att de ser det som finess. Överhuvudtaget är det tråkigt med personer som aldrig vill något annat utan bara harvar på i gamla banor hela tiden.

    Musiksmak ja... jag är en sån som lyssnar på och, ärligt, gillar de flesta musikstilar. Jag vet inte om jag skall säga tyvärr, men lite löjligt är det att man vill ha lite exklusivitet i "sin" musik. det vill säga att man inte vill gilla sådant som alla andra gillar. Vi är så jävla kåta på att vara unika att det tamigfan går till överdrift. (även om jag kan erkänna att jag hellre lyssnar till något som inte många känner till)

    Eller också är det själva jakten som lockar. Att upptäcka musik som inte stampas in i öronen på dig.

    By Blogger Akut Insikt, at 1:05 em  

  • unik är svårt att vara, men om man inte söker hittar man inte det som andra barn diggar som man själv skulle gilla om man bara gav det chansen. lugna favoriter är inte att ge något chansen. att ge något a go är t ex att ladda hem något på rekommendation och bilda sig en åsikt.

    objektivitet? jag lutar åt dess ickeexistens. men om det är objektivt att objektivitet inte finns blir det knepigt att föra resonemanget vidare.

    By Blogger Chris, at 1:37 em  

  • Det finns en del sidor som listar "okända" band i samma stil som den artist man anger.

    Jag är inne på samma linje som dig gällande objektiviteten, dvs att det inte existerar annat än i teorin. Visst, man skulle kunna tänka sig att man bygger någon dator som utvärderar saker och ting utifrån ett teoretiskt objektivt sätt, men det känns inte helt okej eftersom det ändå är någon som byggt apparaten.

    Ibland är jag helt övertygad om att ingenting finns. Ingenting är vad vi tror att det är. Allt är en illussion. En matrix om vi vill vara publika. Saken är den att det inte skulle göra mig någonting om ingenting är "på riktigt".

    Jag menar, det finns inget självändamål i sig att någonting måste ha hänt på riktigt för att det skall vara av vikt. För min del skulle hela mitt liv kunna vara en dröm utan att det skulle störa mig eftersom det f n är en rätt okej dröm.

    Jobbigt lång kommentar detta blev. Vi får fortsätta diskussionen öven en kopp kaffe nån dag.

    By Blogger Akut Insikt, at 2:07 em  

  • är det en invit?

    By Blogger Chris, at 2:21 em  

  • det finns hunddagis har jag hört.

    By Anonymous Anonym, at 2:38 em  

  • Det otroligt precisa ordet invit.

    Men visst. Det är en invit.

    By Blogger Akut Insikt, at 2:41 em  

  • Cree: det har jag också hört. Jag har också hört att maxtaxan inte gäller hundar. Och nån måtta får det lov att vara.

    Hyra
    Pendlarkort
    + hunddagis...?

    Låter dyrt dyrt to me.

    By Blogger Akut Insikt, at 2:42 em  

  • å så får jag skit för att jag är inprecis. okej. men tack ändå =)

    By Blogger Chris, at 2:50 em  

  • Du tackar nej alltså...

    Maken till fräckhet får man leta efter.

    By Blogger Akut Insikt, at 2:57 em  

  • Oj, jag läste om mitt inlägg... inviten kan ju onekligen tolkas som invit på nåt annat ;o)

    Det var en invit till kaffe alltså.

    By Blogger Akut Insikt, at 2:59 em  

  • haha, fräck kan du alltså vara själv.

    kaffe, ja tack.

    By Blogger Chris, at 3:00 em  

  • om jag slpper tro att jag ska dricka det med diracs tvilling.

    By Blogger Chris, at 3:02 em  

  • dirac? chirac? och här går jag runt och tror att vi ska gifta oss, se där lixom... (:

    By Blogger felicia, at 3:56 em  

  • Som jag minns det så funderar du på saken...

    Men det är väl först till kvarn som gäller.

    By Blogger Akut Insikt, at 3:59 em  

  • "Det hela handlar om att jag får akuta panikattacker av korkade människor..."

    Ahhh, det var så långt det var värt att läsa. Du verkar vara en helyllekille. Påminn mig om att aldrig läsa dig igen.

    By Anonymous Anonym, at 4:23 em  

  • Hade du haft the guts att inte vara anonym hade gladeligen påminnt dig om det.

    By Blogger Akut Insikt, at 5:25 em  

  • jag bör på något sätt belönas för att jag faktiskt läste varje kommentar

    By Blogger n/x, at 5:56 em  

  • who with the what and the...? dirac? chirac? de kan inte vara släkt. ska de gifta sig?

    By Blogger Chris, at 10:24 em  

  • förstår problematiken. du kanske kan bli varannanhelg- och semesterhusse?

    var är bilden du skulle skicka? ;-)

    By Anonymous Anonym, at 7:45 fm  

  • Nils/vox: En akut-insikt-t-shirt är på väg med posten.

    Christina: Jag tror att Felicia blandat ihop dirac och chirac (typ) och sen hade hon förväntat sig att vi skulle gifta oss. Verkar det som.

    Cree: vart var det du ville ha den skickad ;o)

    By Blogger Akut Insikt, at 8:41 fm  

  • gå tillbaka till min blogg så får du svar på din fråga... :-p

    By Anonymous Anonym, at 9:36 fm  

  • Jacques René Chirac, född 29 november 1932 i Paris, är en fransk politiker (konservativ), har bla varit Frankrikes premiärminister 1974-76
    borgmästare i Paris 1976-95
    Frankrikes premiärminister 1986-88
    Han är Frankrikes president sedan 1995 (omvald 2002).

    Paul Dirac Nobelpriset i fysik
    1933, han är en av grundarna till kvantmekaniken, och en av dess största teoretiker.

    Exakt hur ska jag veta vem av dem ni menar???

    By Blogger felicia, at 11:19 em  

  • För att förtydliga mig så står det faktiskt Dirac i en av kommentarerna och jag blev smått förvånad att nån syftar till honom... Nåväl, det här är totalt ointressant men jag har tråkigt så..

    By Blogger felicia, at 11:23 em  

  • Jamen felicia, Chris pluggar fysik serru och då ter det sig mer naturligt. Sen tror jag inte det har någon avgörande betydelse för syftet med kommenaten om man väljer att syfta på chirac eller dirac...

    By Blogger Akut Insikt, at 8:21 fm  

Skicka en kommentar

<< Home