Akut Insikt

söndag, april 16, 2006

ungar och grejs

Observera att detta är en historia från det riktiga livet.

jag satt och slözappade häromdagen och ramlade över ett sånt här ordgissningslekprogram där man skall ringa in och vinna en massa slantar. Ordet man skulle gissa på var:

"NTEILLIGNESTSET"

Varpå "Hanna" från Norrköping ringer in och gissar på "intelligensitet". Det är tamigfan så roligt att det inte är klokt. Hanna tycker nog att det är riktigt skönt att det typ inte är någon alls som tittar på dessa program. Programledaren kom sedan med en liten "ledtråd" då hon tyckte att alla som var medlemmar i Mensa skulle ringa in och försöka gissa vilket ordet är.

Detta får mig dessutom att tro att de medvetet väljer såna som svarar fel när de ringer in bara för att dra ut på gissningsleken. I det här fallet kan det dock inte varit lätt att hitta någon som svarat fel. Tack Hanna för detta. Trots att det innebär att jag måste pissa på dig i min blogg.

______________________________________________________________
Gjorde nåt sånt där test för ett tag sedan som visade 56% evil. Jag skall komma till det.

Som ni ser så skriver jag innan den 24:e trots att jag skrev att jag inte skulle det.

Alla ni som har suktat och suktat efter mig kan lägga in stöten nu ty jag är nu officiellt singel. Ärligt talat känns det otroligt skönt att få till ett beslut i den här förbannade långbänken.

Igår var jag på påskmiddag hos min faster och farbror. Min kusin närvarade och hade med sig barn från helvetet varav det äldsta (4.5 år gammal) är värst. Så jag talade om för barnet att om han inte skötte sig skulle jag spola honom i iskallt vatten i duschen.

Nåväl. Han sprang runt och stack gästerna med nåt leksakssvärd och jag sa till honom nåt i stil med "kom hit och stick mig då så duschar jag dig i iskallt vatten" och ungjäveln sticker mig ändå (ouppfostrade lilla satunge). Jag greppar ungen, ställer honom i badkaret och sätter på vattnet (dock utan att duscha honom eftersom han redan stårgråter) så jag släpper honom.

Sedan delas det ut påskägg. Föredömligt nog så bjuder ungen på godis ur sitt ägg. Till alla utom mig. Detta påtalar barnets mamma (mon kusin) för barnet och frågar om han inte skall bjuda mig också. På darriga ben bjuder han mig ur påskägget. Jag tackar och tar en rejäl karla-näve ur hans påskägg och tackar igen. NU kan vi snacka hysteriskt gråtande barn. Det finns ingen hejd på det hela, trots att jag nästan direkt lämnar tillbaka alla godisar fortsätter han gråta i säkert en halvtimme.

56% evil... hahaha

Beware barn.

Förhoppningsvis håller sig djävulens ungar ifrån mig hädanefter.

6 Comments:

  • Haha, underbart! *S*

    Jag har en kompis som råkade ut för en liknande unge en gång. När han vägrade lyssna på tillsägelser så väste hon till honom: "Har du myror i byxorna när du inte kan vara still? Vet du vad man gör med myror i byxorna? Man SLÅR IHJÄL dem"

    Ungen blev VÄLDIGT tyst och stilla efter det ;-)

    By Blogger listoplisto, at 9:06 fm  

  • Ja dessa ungar... Men det verkar ju bli folk av de allra flesta till sist ändå liksom...

    By Blogger Akut Insikt, at 1:29 em  

  • En av mina barnlösa syrror brukar sucka och säga: "man har inte jobbigare barn än vad man själv klarar av...."
    dina kusiner verkar klara en hel del

    By Blogger Morelli, at 10:10 fm  

  • HAHA! Nu är hala hans liv förstört. Han blir säkert seriemördare eller nåt. Bra gjort! =)

    By Blogger Kommissarie Akut, at 1:50 fm  

  • Skönt att ha dig tillbaka på banan. Men jag tycker man ska vara snäll mot barn. Fast kanske inte om de har ett leksakssvärd. Det är oklart.

    By Blogger Veronika, at 1:27 em  

  • Tack allihopa.

    Morelli: Det stämmer nog det du säger, hennes ungar klarar en hel del.

    AÅ: Man måste ju dra sitt strå till stacken för att få upp sveriges kvot av seriemördare.

    Veronika: Man skall vara snäll mot de som är snälla. det gäller barn såsom vuxna.

    By Blogger Akut Insikt, at 9:27 fm  

Skicka en kommentar

<< Home