Akut Insikt

fredag, april 07, 2006

Thåströms Karenina

Det är nånting du lämnat kvar
En doft av alkohol och sav
Och nåt du aldrig får tillbaks
För på mitt golv bland skärvor o glas
Finns en bit av ditt hjärta kvar

Jag mår så jävla bra. Samtidigt mår en del av mig sämre än någonsin förut. Igår förklarade jag för "flickvännen" att jag flyttar till Stockholm på lördag. På obestämd framtid. Jag flyttar tills hon har funderat över vad som är viktigt i hennes liv. Om jag finns med på listan över viktiga saker.

Efter en tid av iskyla och känslor av att vara bortstött och efter att ha blivit bortprioriterad av mitt hjärtas tjej känns det väldigt skönt att jag tog det här beslutet. Samtidigt som hjärtat värker. Men på sikt är det inget alternativ att befinna sig i något slags mellanläge där hon säger att hon vill ha mig kvar men behöver tid för att hitta tillbaka.

När jag berättat grät hon mot mitt bröst till halv tre inatt. Vi var nästan så där nära och kära som vi var för snart fyra år sedan. Det var osannolikt skönt att känna närheten som jag saknat så den senaste tiden. Känna mig omtyckt. Känna tillhörighet.

Jag vet inte om det blir vi igen. Jag måste börja intala mig själv att om det inte blir så så var det lika bra att detta hände nu och inte om två veckor eller om tio år.

6 Comments:

  • Åh..förstår känslan. Varmt och kallt på samma gång...
    Helt klart är det ju så att du tagit ett bra beslut för dig själv..men varför ska det vara så svårt för heeeeela kroppen å själen att samarbeta i vissa projekt.
    Känner med dig och hoppas att allt löser sig till det bästa!
    *skickar solstrålar*
    //Anette

    By Anonymous Anonym, at 1:57 em  

  • Tack Anette. Nej, en del saker är jobbiga. Men nu skall jag verkligen fokusera på positiva tankar.

    By Blogger Akut Insikt, at 2:27 em  

  • Känner igen känslan exakt! Huh! Vet inte vad man ska säga om den känslan faktiskt. Är den skön eller jobbig? Himmel/Helvete?

    Det är i alla fall ett stort jäkla känslosvall som man sköljs omkring i den närmaste tiden efter ett sånt där "möte". Jag hoppas allting löser sig till det bästa i alla fall. Lycka till!

    By Blogger Kommissarie Akut, at 3:48 em  

  • Jag läser ju inte din blogg för jag är så himla intresserad av ditt privatliv, utan för att du brukar ha intressanta teorier och tankar om saker. Men nu när det blir lite personligt vill jag iaf skicka lite styrkekramar. Inte för jag vet om nåt i hela världen blir bättre av det, men men. Jag hoppas (och tror) det ordnar sig.
    Kram.

    By Blogger Veronika, at 12:09 em  

  • Sköt om dig

    By Blogger felicia, at 5:16 em  

  • Tack Veronika och Felicia. Jag skall försöka hitta tillbaka till mitt gamla skrivande, dvs om nonsens och ingenting.

    Jag tror också att det ordnar sig. I alla fall i ena sekunden. I andra är jag helt säker på att sker och ting är på väg åt helvete.

    By Blogger Akut Insikt, at 8:13 fm  

Skicka en kommentar

<< Home