Akut Insikt

tisdag, april 04, 2006

Energy loss

Jag har väldigt svårt att tänka på något annat än det som håller på att hända på hemmafronten.

När det visade sig att det börjat spricka i fogarna till vårat förhållande var vi ganska överens om att försöka fixa till detta. Därför har jag verkligen ansträngt mig för att bli en betydligt bättre pojkvän (trots att vi ändå var ganska överens om att jag på de allra flesta punkterna redan varit det). Faktum är att jag faktiskt hade förväntat mig en liknande ansträngning från hennes sida.

Eftersom en sådan inte verkar infinna sig var jag tvungen att erbjuda henne min flytt. Nu tackade hon nej, men jag gjorde även klart att om saker och ting inte förbättras från hennes sida tolkar jag det som att hon inte vill att vi skall vara tillsammans och att jag flyttar ut innan lördag i sådant fall.

Och jag kommer inte tillbaka. Jag har gjort klart med henne, ända sedan början av vårt samleve, att jag är av den åsikten att har man gjort slut så har man. Går det så långt som till en separation finns det inget som skulle göra att saken förbättrats såpass att det är värt ett nytt försök. På den punkten är jag benhård.

Jag misstänker även att hon själv dragit ut på detta just på grund av att hon vetat att ett sådant beslut är oåterkalleligt.

Kommer jag att ångra våra dryga 3.5 år tillsammans då? Nä. Tvärtom har vi haft väldigt bra år tillsammans, men att ösa in en massa energi och kärlek från min sida känns jävligt onödigt och bortkastat.