Akut Insikt

onsdag, mars 29, 2006

Jag tittar på HC Z, tittade på FC Z och kommer att titta på det nya nördprogrammet som kommer.

Själv anser jag att jag är en rätt normal snubbe som klär sig bra, har ett normalt jobb, en normal utbildning. Var ganska "tuff" i skolan och umgicks med dom häftiga. Men...

Men jag har successivt gjort slut med alla coola kompisar och skaffat mig i princip bara nördiga kompisar. Om sanningen skall fram så har väl jag kanske blivit lite mer nördig också. Men jag trivs helt enkelt mycket bättre i tillsammans med folk som inte hela tiden behöver visa hur mycket pengar de har, vad häftiga de är eller vem som är mest framgångsrik på sina respektive arbeten.

Dessutom är den genomsnittlige nörden betydligt intelligentare än mina häftiga fd kompisar och som regel pålästa på "sitt" område vilket oftast är väldigt roligt att diskutera.

När det blev så här vet jag inte, men jag tror det började med en Depeche Mode/Nick Cave-nörd som introducerade en mörk själ med författarambitioner som i sin tur hade flera likasinnade.

Fast när jag tänker efter så beror det nog mest på att jag bara inte pallar såna som skall vara häftiga hela tiden. Kukmätning är så jävla mycket mellanstadiet så jag kan spy.

Därför tycker jag det är roligt att nördarna (oavsett jag är en eller inte) får den uppmärksamhet i media de förtjänar.

1 Comments:

  • det där låter ju mkt sunt...
    nördar rule...
    fast inom media & SR & SVT är det väldigt mkt mellanstadiet om man säger så...möjligtvis.. i bästa fall.. sjuan...
    har tyvärr inte sett HC Z
    hej hopp

    By Blogger Morelli, at 8:06 em  

Skicka en kommentar

<< Home